Ida -

Alla inlägg under september 2009

Av Ida - 28 september 2009 09:21

Är som jag sagt inne i stickar-svängen! Stickat enkla halsdukar tidigare, men aldrig haft självförtroendet att göra något avancerat.. Som jag egentligen säkert skulle klara om jag ville och satte mig in i det. Men mitt tålamod är ju inte det bästa om det skulle krångla.. Har ju som ingen att fråga här heller.. Eventullt tanterna på kyrkan, ska fråga på torsdag om de gillar/kan sticka ;)


Kollade in "It's a house"s blogg där hon tipsade om en sida som har gratis mönster man kan sticka efter!!


http://www.garnstudio.com/index_lang.php


KOlla in!!


Själv hittade jag två favoriter! Dock verkar det svårare än det ser ut :(


Jag kan/får leva på drömmen några dagar innan jag bestämmer mig! Eventuellt rådfråga mamma och mormor..


  


Vad mysigt det skulle vara att kunna dra på sig denna en kall och blåsig höst/vinterdag!


  

Och de här sockarna skulle jag inte tacka nej till! MYS!


Kram


Av Ida - 28 september 2009 08:42

Vilken natt! Blir nästan rädd för mig själv ibland...


Tack Pappa för att du finns!


Nåja, nu väntar en ny dag och nya äventyr.. Typ. Har redan hunnit med morgonsysslorna PLUS att köra J och kanin till veterinären, ta bort stygnen som redan var försvunna och köra J till skolan, fortfarande med kanin i bilen. Jag och kanin kör hemåt och jag håller bokstavligen på att dö av nuva och tåjaj som fojsar nejföj kindena. Och så nyser jag och det gör allmänt jävulskt ont i ögonen och kliar i halsen och FY! Prova köra runt med en kanin i bilen, jätteroligt.. *hmmmmm*


Så jag sprang genast och tryckte ner denne i buren igen då jag kom "hem". Fortfarande i mjukiskläder och rufsigt hår. Tröståt en macka, och sedan gick jag med bestämda steg ner i min håla igen.

Kan man gå och lägga sig igen, fast det befinner sig gäster i huset? Jo, det tänker jag fasen göra.. men efter morgonens äventyr så vet jag inte om jag kan somna om igen, lika lätt som förra veckan då jag var sjuk..

För egentligen så borde jag sova för att vara på alerten ikväll på kursen.. Gjorde som sagt läxan redan förra måndagen så jag är redo att bemästra ännu en lektion, eller genomlida? Nåja, jag har bestämt mig för att inte skämmas över att vara sämst i gruppen. Och de får tåla att jag inte fattar vad de pratar om. De får nöja sig med att jag är bäst på pappret och sämst på talet. SÅDETSÅ!

Dock är jag väldigt säker på att madame kommer att fråga mig om jag mår bättre idag, mn jag har ingen aning om hur det är på franska.. någon?


Ska försöka hinna in till Manor eller nåt för att köpa ett anteckningsblock också.. Man måste ju ha något att skriva på, då jag har planerat att köpa kurslitteraturen idag! Ett litet lagomt stort häfte, och förmodligen en mapp också. Tror jag, men den kanske får vänta :P Eventullt, vid viss tidsbrist kanske jag väljer det dyrare, men mer närliggande pappershandeln eller posten. Vi får se helt enkelt.


Kram

Av Ida - 27 september 2009 21:44

Saknar skratt

saknar er som får mig att skratta

saknar att skratta

Av Ida - 27 september 2009 19:47

vilken deppar-dryg-dag det har varit idag..


Men imorrn tar vi nya tag!


Har inte ätit middag heller, men det är ju inte nödvändigt..


Nu- film! sen-SOVA!


Av Ida - 27 september 2009 16:52

Sitter här instängd i mitt rum igen. Soligt och 23 grader ute. Är nostalgisk efter att blivit tipsad av "Underbara Clara" och hennes blogg. SVTPlay, finns mycket intressant att se där!

Först har jag sett "En ö i havet", de första 4 avsnitten, nästa kommer nästa lördag!! Längtar!

Sen så har jag glidit in på "Den vita stenen".. Men det är bara de 2sista avsnitten som fortfarande är tillgängliga, tyvärr! Men bättre något än ingenting..


Men ska dra ut på en cykelrunda snart.. Men vart fasen ska jag fara?

Blä.

Av Ida - 27 september 2009 14:03

Känner ett starkt behov av att komma ut ur huset?!?! Har nu varit "instängd" i en hel vecka! efter en sjukvecka så måste jag göra något! Kan man ta tåget och bara åka iväg? Nej, kostar för mycket pengar. Inget är öppet på söndagar heller, jäkla skit!


Vet inte om jag pallar fara ner till sjön och hänga i parken heller.. Kanske ska göra en matsäck och göra det ändå, men nej, orkar inte. Men fasen, jag måste göra nåt!!!!!!!!


Blir väl sjön då, vanliga stället, omgiven av allt för mycket folk. Orkar inte det idag, inte allas stoj och skrik. Vill bara ha en lugn dag, för mig själv, i min ensamhet.


På kullen har jag redna varit idag. Har märkt att jag börjar trivas mer och mer med mitt eget sällskap. Förut skulle jag ha haft ångest över att jag inte hade något planerat. Fast då om jag inte hade det så kunde jag ju sätta på tvn och hitta en film som jag hängde med i, som jag förstod. Nu är jag helt isolerad om jag inte har några planer.

Okej, slut med deppiga ensam-tankar..

Hörs


Av Ida - 27 september 2009 01:43

"En vän är någon du vill vara tillsammans med när du känner för att bara vara dig själv."

Av Ida - 26 september 2009 23:43

Hur var det nu igen?

Är jag en del av den här familjen? Hur var det, skulle jag få göra allt de gör? Som E verkar få..? Tydligen inte. 


Familjen har besök, Us bästa kompis och hennes dotter som i sin tur är Js bästa kompis..
De är jättetrevliga och ska på skördefest/marknad imorrn. Jag förstår om de inte vill ha med mig, men ändå... Jag skulle ju som inte vara ivägen!?!? Irriterad. Trött.
Har haft J, S och P (gästen) här nere i mitt rum på besök halva kvällen, på min s.k lediga tid. Visst, okej för mig, men då skulle det väl inte vara så hemskt om jag ville följa med dem. Det kanske blir för dyrt, men visst. Säg det åt mig. De kunde väl ha frågat åtminstonde, tycker jag.


Så vad ska jag göra imorrn? Förslag?!?!

Ovido - Quiz & Flashcards