Ida -

Alla inlägg den 21 september 2009

Av Ida - 21 september 2009 23:49

Jag lever, jag är inte helt värdelös och jag har redan gjort läxan till nästa vecka :)

Har dessutom delat perrong med hudratal värnpliktiga..


Så nu släpper jag det och går vidare till.. försäkringspapper! SKOJ, varför ska det vara så jobbigt att få leva livet utan att behöva oroa sig jättemycket för vad som eventuellt kan komma att hända?


Borrar ner näsan i papprerna nu, sen har jag planerat att däcka i säng!


Tack alla mina söta vänner!

KRAM

Av Ida - 21 september 2009 08:39

Jag vill bara känna frihet, kunna ringa till vem jag vill när jag vill.. Bara kunna svänga över på en kopp kaffe (inte för att jag någonsin har gjort det med tanke på att jag inte dricker kaffe men ändå..)


Varför ska det vara så svårt att ha vänner och bo 250 mil ifrån dem?


KOM HIT!


KÄnde mig nere igår då jag kom hem, ännu en vecka väntade..


I fredags åkte jag till WS för att ta en fika med E på Starbucks!! "are you from America?" - No we're from Sweden..


Jag tog ingen kaffe :P tog en jättegod bärsmoothie eller liknande.. Vi hängde där ett tag sedan shoppade vi loss på Migros, bröd, pasta, frukt, majs- ja lite allt möjligt! Och Cream-cornets :D


Åkte "hem" till mig och såg film, däckade och vaknade morgonen därpå..

 Vi åt frukost och sedan gjorde vi matsäck! Pastasallad, bröd, vindruvor och cream-cornets.. Packade ryggsäckarna, hoppade upp på cyklarna och begav oss mot sjön och cykelvägen som leder runt hela den stooora sjön..


Vi cyklade, först förföljde vi en löpande man men han försvann helt plötsligt! Men vi hittade runt :) Stannade på andra sidan sjön, mittemot M för att fika! Byarna vi åkte igenom var så söta och pittoreska (älskar det ordet!)


Vi cyklade vidare, och stannade tillsist vid vattnet, på en stenbrygga för att äta upp godfikat..


Resan tog fyra timmar, hade först fått uppgifter på att det skulle ta en timme.. Men aldrig i livet! Vi cyklade väl inte jättesnabbt men en timme! Ne!


Senare på kvällen åkte vi in till Bern, jag skulle sova hos E.. Vi köpte pizza och såg på Kalle och chokladfabriken! Sedan däckade vi, jag däckade totalt!


Vaknade av barnskrik och höga röster, men sånt är livet!

Vi tog en lång promenad in till Bern, lite mer än en timme enkel väg.. Åt frukt och havrekex i slottsparken och sedan gick vi tillbaka.. Helt slut!


Åt middag med den familjen och deras gäster, uppskattat!!


Åkte hem, däckade på tåget.. nästan iaf..

inte så enkelt om man sitter tre platser ifrån en som dunkar jättehög musik i hörlurarna!


Tyvärr så satt jag vid datorn lite väl länge.. Sen kväll och tidig morgon- ingen bra kombination!

Har megaont i halsen idag, ingen träning!! Men honungsvatten, min stickade halsduk och tjocksockar hoppas jag ska hjälpa litegrann! Snälla!


Nu ska jag försöka göra mina sysslor utan att störa gästerna för mycket.. Kanske blir att baka litegrann :)


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards