Ida -

Alla inlägg under december 2008

Av Ida - 22 december 2008 00:56

Två funderingar idag..


Båda har lite med dans att göra.. ^^


1. Varför sända dansbandskampen en lördag?

De flesta dansare är ute och dansar lördagskvällar vilket leder till att det bara är i undehållningssyfte banden spelar, alltså är det ganska många ickedansare som röstar på sina underhållningsfavoriter. Inget fel i det, men lyssna lite mer på dansarna som i vanliga fall gör så att banden livnär sig...


2. Att fox är sååå mysigt (oftast)- tänkte mest på att man i vanlig fall inte kramar någon (kille) mer än en snabb kram.. Men då man foxar får man hålla om killen i flera minuter! Snabb matte, en låt är ca 3-4 minuter man dansar 2 låtar alltså kan en kram vara i ca 7-8 minuter om man nu inte foxar två snabba åxå då blir det väl 15 minuter. En fjärdedels timme dvs 24*4 = 96 alltså är en sådan dans en 96del av ett dygn det är inte illa!! speciellt om det är en favoritdansare^^


Slutfunderat för idag.. 


Sov sött

Kram

Av Ida - 14 december 2008 21:41

Ibland kan verkligen bli arg och irriterad på att vissa saker ska måsta hända!!


Har några tankar jag vil lufta..

Varför kan inte man hantera snön?? Jag menar det är ju inte så att det är ett nytt fenomen! (inte här iaf)

Bussarna var inställda och det var inte plogat nånstans, jag höll inte på att komma hem från jobbet 6 i fredags morse, kan ju ändå förstå att det är tidigt på morgonen. Men det är ju tänkt att man ska  försöka få all (tung) trafik att köra på kolbäcksleden genom stan. Men jag kan förstå att chaufförerna hellre kör på E4an genom stan eftersom den prioriteras gällande plogning.  Hur kan det förklaras?


På grund av ett visst bands framgång i dansbandskampen så tror folk ännu mer än vanligt att det är sån dansbandsmusik jag dansar till. Nej, jag håller mig mer (bara) till de moderna INTE de mogna banden. Eller om man nu kan kalla LZ för ett dansband, nu är dem mest ett showband.. Eller?


Sedan undrar jag varför det alltid ska vara så opassande att bli sjuk?

Alltid då man planerat något och längtar så måste man bli sjuk, jag ogillar verkligen det!! Men nu är det så i alla fall.. Måste bli frisk till tisdag! Kan ni gissa vad som händer då? ^^


 Kram

Av Ida - 10 december 2008 17:53

Hunger efter mer, mycket mer!

 Vil tillbaka till backen, till minusgraderna och den underbara snön. Mina lyckorus från helgen har tyvärr börjat lägga sig, vilket jag INTE uppskattar.. Var på kurs i Tärnaby, vilket betydde att jag åkte slalom hela helgen, från då liften öppnade på lördagen tills den stängde på söndagen!! typ.. Det var underbart att få svänga sina skidor och utnyttja den enormt uppiggande kraft som finns i backen=) Utvecklade min åkning så mycket och kände mig verkligen hemma! Den underbara helgen avslutades med dans på hemmaplan sista timmen på udi. Gick inte bra och jag hängde int alls med men vad kan man förvänta sig efter säsongspremiären i backen? 

LYCKA


Nu är det pepp för nästa vecka!! tisdag och (emma nu kommer du bli glad) onsdag, ska bara se till att hinna få en biljett..  


Kram

Av Ida - 8 december 2008 22:49

Jag har varit lycklig så många gånger i helgen!


Skapa flashcards