Ida -

Alla inlägg den 1 september 2009

Av Ida - 1 september 2009 21:56

Nu ska jag använda ett töntord.


Idag då jag "surfade" runt på internet så trillade jag in på msns bildserie på kändisar som cyklar.. Konstigt men jag kollade runt.. Och så hittade jag en bild på en tjej som jag inte hade en aning om vem hon var.. Vet typ fortfarande inte vem hon är.. Bara att hon heter Leighton Meester och är hur söt som helst i den här outfiten! 


Mys!

Av Ida - 1 september 2009 21:26

Fy Ida har varit oförskämd! Hon har ätit GLASS! Fy skämmes flicka lilla!

 Jag mår illa och ångrar mig.. Men då MÅSTE jag springa riktigt mycket imorrn istället!! Men jag kan inte "förlåta" mig själv genom att tänka så heller.. VAD SKA JAG GÖRA?!?!?!!?


Efter lunchen som blev en riktig SUCCE!! Jag och barnen älskade maten! Jag vill ha mer! Älskar fisk :)


Jag satte mig vid datorn.. Chattade lite.. Anmälde mig till språkkurs, det evinnerligt jobbiga beslutet som måste diskuteras med en människa som inte kan engelska.. Och det är jag som måste anpassa mig för det är jag som är invandrare.. Jobbigt..


Sedan fick jag mitt "gleis 7"-kort idag.. Och det står fel!! Jag heter inte med två n! Och jag är INTE född i juni, jag är ett troget majbarn!

 Tvättade lite (MÅNGA) skjortor.. hängde dem och jag måste säga att det här hushållet inte har satsat sina pengar på bra galgar. Inte överdrivet många heller..


Läste bok, satt och funderade på grannfamiljen.. Min familj ska inte bli som dem, mina barn ska inte bli som deras. Jag ska ha en kärleksfull familj, inte en sådan hemsk familj.. NEJ tack!


Läste mer bok, fikade med tjejerna. Läste mer bok, lagade middag åt S som skulle på gympa senare.. Sedan kom föräldrarna hem. Jag läste. inget intressant. Rester till middag..


Jag packade min väska med alla tillbehör till mitt "gleis 7"-kort. Sedan gick jag ner mot bahnhof för att rätta felen som de gjort..

Gubben i luckan kunde nästan inge engelska, var virrig som en full tupp. Han förstod till sist vad som var felet men visste inte vad han skulle göra åt det.. Han tog en kopia på alla mina papper som hade med det att göra och så skulle jag återkomma imorgon.. Sure, hoppas verkligen de har rättat till det!! Annars orkar jag inte mer! Jobbigt med sociala delen av livet då man är här. Pallar inte.


Köpte en glass, mmm gott! gick till utsiktsplatsen, slog mig ner på en tom bänk, öppnade boken och satt som fäst i några minuter. Vände blad och sedan tog kapitlet slut. Jag sträckte på mig, tittade ut på den vackra utsikten. Kollade lite åt vänster och ser ett hånglande par, tittar åt höger och ser ett annat par som höll på!?!?! Vars har jag kommit? Till något parningsutsiktsplats? Jobbiga tanke, jag är ensam.. väldigt ensam..

 Kände en droppe, tänkte att det kom från träden. För himlen var gansak ljus.. det droppade ännu mer. Jag välljer att stiga upp, lämnar de kära paren och går till bahnhof. Väl där så börjar regnet ösa ner, så jag sätter mig i glasburen och öppnar boken.. Mysigt.. Men sedan kommer massor med folk för tågen börjar rulla in för den intensiva tåghalvtimmen. Jag väljer att gå hemåt, det blixtrar och dundrar men är upphåll ändå tills jag kommer innanför dörren. Det blåser och jag börjar tro att det blir storm! Vädret ändras så snabbt!


Men på torsdag så är det au pairträff och jag hoppas att det är trevliga tjejer/killar där :) Ska åka med E dit, vi kommer senare men det blig nog bra ändå :)

 Vi är ju två som kommer tillsammans iaf!


Före jag går och lägger mig vill jag bara tacka och bocka för den höga besökssiffran jag hade under augusti! Personligt rekord!


TACK!


Saknar er, Kraaaaaaaam

Av Ida - 1 september 2009 11:20

Mysmorgon. Steg som vanligt upp 7. Gick upp. Bara barnen nere, så jag började ta fram för att göra deras fikamackor. Men det slutade med att jag gjorde hela deras frukost!

 Jag åt med dem för en gångs skulle också..


Sedan tillbaka till sängen och sova i en timme.. Haha


Sedan ut och gå, hade bara tänkt gå. Tänkte ta den kortare rundan, det vill säga inte gå upp på berget, bara runt liksom.. Började gå "bakvägen" mot C, gick ut på ängen där jag brukar.. Men vek av på en grusväg till höger istället för den korta vägen "hem".. Sedan insåg jag att jag inte visste vad klockan var, och det kändes som attvägen började vika av åt fel håll.. Så jag tog fart, längs med trädkanten så krsade jag ängen, rakt upp på berget!!

Extrem träning om jag får säga det själv.. Nu var det bara så att den lillaskogsdungen tog slut så helt plötsligt så sprag jag mitt i den stekande solen! Det var 20 grader i suggan då jag begav mig ut, vågar inte gissa hur varmt det var i solen :P


Väl uppe så satte jag mig flåsande ner på en stenbänk som var under ett tak som gav SKÖN skugga! NU var jag på toppen av berget, förut har jag bara varit nere vid informationstavlan. Man ser me där men det är häftigt att sitta längst upp också :)


Joggade ner de 50 metrarna till informationstavlan, fortsatte ner till korsningen till C eller "hem" valde hem.. Men gick resten för jag har så evinnerligt ont i vänstra nacken.. Varför? Vad ska jag göra? Strechar lite nu och då.. Men det hjälper inte :(


Nu ska jag snart börja med att göra lunchen! Panerad fisk! Mumma! Men jag vet inte riktigt hur mycket jag ska göra.. Kanske bäst att göra allt.. I värsta fall har vi rester till imorrn :P


Kraaaam

Ovido - Quiz & Flashcards