Ida -

Alla inlägg den 22 september 2009

Av Ida - 22 september 2009 13:24

Igår åkte jag till handarbetesaffären för att köpa garn!!

 Dock hade de måndagsstängt! Men jag började peppa inför den här kvällen istället!


Jag skulle åka och köpa garn klockan 14 då de öppnade :D
För att sedan njuta av en filmkväll nerbäddad i min säng med ett nytt stickprojekt i handen!

Men så pajar kylskåpet och reparatören kommer mellan 12 och 18!!! Kan de inte ha en mer precis tid?!?!
Hoppas de dyker upp NU!!



Blubb!!


Av Ida - 22 september 2009 11:53

  


Vad tycks ? 

Av Ida - 22 september 2009 11:37

För att kunna vara vacker så måste man må bra! Det är det grundläggande i så kallad skönhet.


Jag är ju som sagt inte riktigt frisk och känner mig då inte särskligt vacker, varken på in eller utsidan. Men nu ska vi fokusera på insidan :)


1. Ligg inte i sängen hela dagen, ta en promenad! den behöver inte vara lång och behöver inte innehålla "tempo". Ta ett varv till brevlådan, runt huset eller kvarteret.


2. Få lite frisk luft! Gör som jag brukar tycka om såhär på höstens intågande. Ta på dig halsduk, varma sockar, stickad myskofta och en filt och sätt dig utomhus. På en stol eller mot en vägg. Ta med en bok, korsord, stickning eller något annat du tycker om att göra! (men lämna datorn inomhus för en gång skull!)


3. Drick ditt favoritte- bry dig inte alltid om att huskurer är bättre! Det är viktigt att man dricker något gott också. (Själv skulle jag välja jordgubb/vanilj-soppa..)


4. Framförallt! Skäm bort dig med en lång varm dusch! Får dig att slappna av och du känner dig otroligt fräsch efteråt! Pyssla om dig själv!


5. Ta en paus och lägg dig och vila emellanåt!


Duschen är nog min favorit!

Kraaam

Av Ida - 22 september 2009 09:55

Blev ingen sussning.. Gick en promenad istället :) Men man ska INTE träna då man är sjuk.. så jag gick i sakta mak framåt..


Nu ska jag göra min nya dagliga syssla, läsa bloggar! Städningen blir efter lunch istället..

Kram

Av Ida - 22 september 2009 08:39

BLÄ! Hatar verkligen att vara sjuk!!

 Har min stickade halsduk runt halsen, nyinköpta koftan uppdragen till näsan, sockar på fötterna, varmt honungsvatten i temuggen och näsdukar överallt! Hur ska jag orka städa hela huset?!?!?!


Men gästerna åker hem vid halv 11.. så DÅ ska jag ta tag i de två övre våningarna! de går så snabbt att dammsuga/skura av! Sedan är jag klar för idag.. inte riktigt, ska ju göra lunch, fika och hjälpa till med läxläsningen och sist middag.. Sen är jag klar! JAG VILL BARA SKOLKA FRÅN LIVET IDAG!! eller iaf från jobbet, men det är svårt då man bor på jobbet OCH då jag vet att om jag inte gör det idag så måste jag göra det imorrn.. Jag anser att jag inte kommer vara friskare imorrn men då väntar toaletter och två våningar till..

BLÄ!
 
Pratade med min kära och saknade mormor på SKYPE igår, väldigt trevligt! :)

Nu har jag planerat att lägga mig och sussa en timme..

KRAM

Ovido - Quiz & Flashcards