Ida -

Alla inlägg under februari 2010

Av Ida - 28 februari 2010 13:31

Likt ädelstenar i mitt minne

Värdefulla, i mina ögon

Ni finns där, ni drar mig upp

Ni ler, ni får mig att skratta

Ni skrattar med mig och jag älskar era skratt

Likt ädelstenar i mitt minne

Ni glimmar även nu

Även nu när allt är tomt

Jag plockar fram asken med mina ädelstenar

De minnen ni gett mig

Jag ser era leenden

Jag vet att ni finns där även om ni kommer att vara långt bort.


_________________________________________________________________________

Av Ida - 27 februari 2010 22:25

en sommar.. en sommar med levnadsglädje.. en sommar som är värd att minnas lääääänge!

I somras var jag framförallt nöjd med mig själv, kände mig omtyckt och så var jag glaaaad!

Bästa sommaren i mitt liv!


  


Tack! 

Av Ida - 18 februari 2010 20:01

jag jobbar arslet av mig nu i veckan. Typ i alla fall. Jag slänger och bär och fixar och ordnar och lite till. Två containrar har det blivit.  Jag lever i alla fall. Folk är väldigt trevliga med några få undantag..


I mitt liv har jag många fina stenar men även några diamanter, som jag beundrar så oerhört! Diamanter som betyder mer för mig än de tror. Jag är bara dålig på att framföra det. Tyvärr. Men jag ska försöka bli bättre, försöka bära upp diamaterna som de ska göras!



Av Ida - 14 februari 2010 00:28

är ju alla hjärtans dag imorgon. Känner hur kärleken spirar.....


Det var ju jag som aldrig fick något hjärta tillägnat till mig förr i tiden i skolan.. Har faktiskt fått ett vykort i år. Det värmde så oerhört! Du anar inte. TACK!

Av Ida - 14 februari 2010 00:24

säger jag bara, blä!!


finns inte så mycket mer att tillägga. Tyvärr. HOppas jag vaknar på bättre humör. Risk för att det inte kommer att ske. Jobb från 15 imorgon. Till 23. Kan bli bra, kan också bli riktigt riktigt åt andra hållet.


Sova nu

Av Ida - 12 februari 2010 15:37

Nu kan jag inte vara ärlig i bloggen längre. För ALLA läser den. Blä.

Av Ida - 12 februari 2010 13:56

Jag är ju nästintill chockad över min egen prestation! 3.5 kilometer på typ 30 minuter! (40-45 om man räknar färd till och från spåret också..)  trodde jag skulle vara ute i spåret minst en timme. MINST alltså.


Men det är ju flera solår ifrån träningsnivå eller inte för att tala om OS-nivå. Men jag är nöjd. Omkörd av flera pensionärer i proffs-outfiter, så är jag ändå nöjd. För jag kunde ju ha valt 2km-spåret. Men skam den som ger sig! Solen sken så underbart men jag hade klätt mig för varmt. Höll på att dö av värme. Tur man har lite lönn-öppningar i jackan så att man kan vädra ut lite i alla fall.


Nu är jag väldigt sugen på att vara barn. Det vill säga: åka stjärtlapp, skrana, spark, ännu mer skidor (med sällskap!!), ÅKA SKOTER!!!!!!!! Fy vad mysigt att packa matsäck och åka ut med skoter. Lukta lite bensin, grilla korv, dricka varm nyponsoppa eller oboy. Ligga i solen på ett liggunderlag (eller på skotern) och bara njuta. Längtar!!


Kramhej

Av Ida - 12 februari 2010 12:14

sol inne, sol i hjärta, sol i sinne.


solen skiner idag och jag mår TOPPEN!


Ska ut i skidspåret snart.. Kan bli väldigt intressant eftersom jag är sämst på den sortens skidor.. Kanske blir två varv på det korta spåret istället för äventyra alltför mcyket i det långa..


Bjuder på en soooooooooooolbild!


 


Kramhej 

Ovido - Quiz & Flashcards