Ida -

Alla inlägg under januari 2011

Av Ida - 28 januari 2011 17:56

Vaknar efter tio någon gång av att J kommit tillbaka efter en föreläsning på skolan.. Känns sådär lagomt effektivt och ambitiöst att jag låg och sov så länge!


Degade på i några timmar tills det var dags att bege sig mot Iksu och få en välförtjänt massage! Lycka för heeeela kroppen, men man blir mör! Ska tillbaka om en vecka, känns skönt redan nu! Borde ha lagt mig och tagit en vila efteråt, men det hände ju inte. Kanske lika bra för jag måste upp med tuppen imorrn och då är det en fördel om ja somnar i rimlig tid ikväll.


Därför ordnade jag med bilen, duschade och spnderade en evighet framför spegeln eftersom jag inte kunde bestämma mig vad jag ska ha på mig ikväll! Slutade med att jag nu sitter här i det nyaste tillskottet i garderoben. En suprduperhärlig klänning! Känner mig så fiiiiin.


Sen har jag avverkat några telefonsamtal och pyssel. Tiden går så otroligt snabbt när man pysslar oh det är bara skojsigt.

jag pysslade ihop ett kort till M som fyller 21på söndag, grattis till henne! Hon har styrt middag ikväll, ska bli så trevligtså! En timma kvar och jag kanske ska sätta på tvn och kika handboll?!


Såhär blev delar av kortet..

  

Ickesmikrande ljus men såhär ser jag ut ikväll!



Av Ida - 25 januari 2011 14:32

efter dagar fyllda av värme och sol!


                              

  


   


  

weheartit.com


men soliga vinterdagar tackar jag inte nej till heller!!

Av Ida - 25 januari 2011 11:44

Älskar när himlen är klarblå, solen skiner och snön glittrar vit! Precis som idag :) Men jag ligger kvar i min säng.. Kommer ligga här ett tag till.. Sen står tvättning på dagens schema! Och det är inte en dag för sent.. Mitt mål är att ta mig ut i den friska luften också..


Överkomligt? Förhoppningsvis! Jobbar ikväll dessutom.. De ringde för en stund sedan, svarade inte men antar att de vill att jag ska jobba hela natten! Ska ringa tillbaka nu och se eller snarare höra! Men nattjobb blir det inte inatt..


Nu frukost!

liv

Av Ida - 24 januari 2011 14:37

Älska livet!

Åh, jag får så mycket näring till livet just nu. Trött som stryk efter nattens bravader (läs jobb) vaknar och inser att det är plusgrader.. suckar en suck innan jag kommer på bättre tankar och blir lika strålande glad som solen! Skidskola ikväll, är faktiskt riktigt nervös! Tänk om.. tänkt om jag inte klarar det, tänk om barnen hatar mig, tänk om någon bryter benet, tänk om jag är helt totalt värdelös.. Äsch, strunt samma!


Nu ska här dukas upp frulle!



kram

Av Ida - 19 januari 2011 10:06

eller egentligen är hela jag glad :)

det enda negativa är att det är såååååååååååå typiskt att vissa saker ska hända när de verkligen inte får det! Blä för det.


Idag blir det bowling, ett sådär lagomt onsdagsnöje! :) Sen skogen med tjejjorna! En superdag helt enkelt :D



Av Ida - 14 januari 2011 15:06

Åh, jag har en så himla bra magkänsla!


Förutom allt jobbigt är det icke-jobbiga så himla gött! Tyvärr har jag en tendens att boka upp mig.. Är ju egentligen en ganska spontan person men de kommande veckorna har jag nästan planerat in min sömn också!


Av Ida - 11 januari 2011 08:24

Vaknade som vanligt av att vaktmästaren var här och plogade just efter sju. Det får jag faktiskt inte klaga över, och vill inte! Dock är det lite drygt att ha fönstret mot garaget och vinterns snöuppsamlingsplats men nu har det hänt så många gånger i vinter att jag knappt reagerar på ljudet. Dessutom har jag ingen rullgardin och fungerande persienner så jag sover utan något insynsskydd. Känns sådär lagomt roligt när han är och skottar och sitter i sin höga traktor och kan och har förmodligen sett mig sova..


Idag kände jag att jag ville sova till tio någon gång, kändes lagomt efter nattens bravader..  men icke sa nicke för efter traktorn hade åkt så började det klinga och klonga PRECIS utanför mitt fönster. Vaknar ur min lilla halvdåsiga sömn och inser till min förskräckelse att det är några som håller på att bygga en byggställning just utanför mitt fönster.. JUST utanför! alltså rakt utanför.


Har hälsat på gubbarna, genom fönstret såklart och känner mig lite besvärad att någon bara har full koll på mig fast jag egentligen är i min som man brukaar säga "fristad"..


  

bilden är för övrigt tagen från min säng.


Får se det som ett tecken på att jag ska upp och plugga.. men är ganska borta fortfarande så det tar nog ett tag att vakna till liv. Känns ännu roligare att J ligger och sover i sitt rum utan större bekymmer med byggställningar.


Ha en fin dag allihopa!

Av Ida - 9 januari 2011 12:54

som faller från himlen nu i dagarna.. Igår föll det döda duvor från himlen i Italien.. Innan det, kajor i USA...


Och idag har det regnat här. Jorden håller nog på att gå under! det är ju i mitten av Januari för hela friden! Plusgrader gillas inte just nu..


Men det kanske är lika bra.. så jag får något plugg gjort idag. men saken är den att om jag inte är klar klockan fyra så är jag K.Ö.R.D Så därför slutar det här!


Ovido - Quiz & Flashcards