Ida -

Alla inlägg under februari 2008

Av Ida - 28 februari 2008 21:35

Fek provet idag gick nog bra, kändes ganska hyffsat efteråt. Dock brukar det kännas så och ändå inte gå så bra. Men jag fick G iaf. Ville bara få sista provet innan lovet bortgjort så det får duga. Det är ju bara första eximinationen än så länge.


Nu är väskan färdigpackad. Måste få ner alla mina handskar och mössor i pjäxväskan.. Det känns inte som att det är lov än. Känns inte alls som att morgondagen bjuder in till lov. Det har ju snöat (här i ume) i två dagar så jag hoppas det är nysnö i backarna och bra pistat för då är det inget som hindrar mig från att stå ut med värken de sista dagarna.. Min systers kompis ska följa med, som sagt. Det kommer att bli knasigt med nån annan än familj och nån som även jag känner. Men sjärtlappsracet ska åkas och jag kommer att vinna!

Vi får se om jag söker upp nån dator förhoppningsvis med internet och skriver en rad annars får ni en lång historia att läsa efteråt. Men annars ska jag försöka att vara så långt ifrån det verkligheten som möjligt, eller snarare min typiska vardag.. Som jag egentligen inte tycker om.

 Så sporta mycket på lovet och ha skoj. Ta tillfället i akt och slappna av, ta det lugnt. Fast alla har ju inte lov, vissa har redan haft, eller så pluggar man på univeritet eller så tjänar man pengar.. Jag ska ha skoj och jag hoppas alla andra ska ha det åxå.

 Ska väl köra en bit iaf, hoppas väglaget är snällt mot mig.


Kram 

Av Ida - 27 februari 2008 22:31

Snön yr verkligen ner nu.. eller faller.. eller nåt..


Längtar så in i attans tills på sportlovet.. Fjällen, snö, slalom, sol (förhoppningsvis) och massa annat skoj. Min systers kompis ska med och skröt om att hon var bäst på allt och då utmanade jag henne i sjärtlapp nerför vägen i stugan. Det roliga är att hon tror att hon har en chans, men egentligen är hon chanslös! Dock har jag ju övat i sisådär 13 år eller nåt. Sen har jag insett att folk som jag känner ska åka till fjälls åxå, kanske träffar dem, vem vet.. än.

 Min "lillasyster" ska med. Då hon var liten/mindre kallade hon mig för storasyster, hon har bara bröder annars. W ska med och vem har lärt hon åka om inte jag.... *skryt*


Har FEK prov imorrn, så egentligen borde jag inte sitta här viddumburken och skriva men jag är färdig snart.


"Kalle" ska komma till min skola imorrn och informera mig och J om den kristna skolgruppen som jag å hon har/håller på att starta, främst hon.  Ska se hur det går och hur villig rektorn är att låta oss starta den... Annars tvingar vi han, eller gör det i smyg.. nää troligtvis inte.


Nu ska jag gå och plugga tills mina ögon sprängs av sömnbrist. Gjorde nåt very weird inatt.. Jag hade tvättat mina sängkläder och sprungit hit och dit till tvättstugan och då jag skulle gå å lägg amin inser jag att jag måste renbädda i sängen först men lat/trött som jag var så drog jag bara fram sovsäcken, så jag sov i den, dock blev det kallt på morgonkvisten.. Men det var åxå en upplevelse.


Kram på er alllla och Emma- jag kommer nog på fredag... ;)

Av Ida - 23 februari 2008 23:00

Mina vader värker. Ja, sedan friluftsdagen och korthoppsvängarna så har jag fortfarande träningsvärk. Men det visar ju bara att jag har ansträngt mig, ellerhur?? B sa då det iaf...

Jag har insett att det existerar en viss konkurrens om unika besökare på bloggar... typ mellan Kenza och Blondonbella tror jag att de var dem hette.. Läste Metro på bussen på väg hem en dag och där stod det att de hade väldigt många besökare och sen betedde dem sig som överdrivna, riktiga, karriär konkurrenter.. Dem är 16 resp 17 år gamla och verkar tro att man är bra om man har flest unika bloggbesökare/dag i Sverige. Jag är bara glad om jag aldrig kommer under 1 unik besökare/dag dvs. jag vill inte ha 0 besökare.. Jag är som de flesta vet eller kan räkna ut 17 år och tycker nästan att de blir lite väl inriktade på att vilja leva på bloggning.. Sry ni som känner er stötta... det är inte min mening, men som jag sa i någon av mina första inlägga så kommer jag att skriva vad jag tycker, vilket jag just nu gör.

 Kollat in bådas och ja, vad är det för speciellt med dem?? förutom att dem skriver tusen inlägg om dan?


Har aldrig fattat vad som är intressant med rika mäniskor förutom att de kanske har mer kläder i garderoben är genomsnittet.. Skrev en uppsats på engelskan om "Hero or Celebrity" och då börjar man verkligen tänka efter vad man tycker.. Jag vill inte bli en rik människa som inte tänker på annat än uppmärksamhet etc.


På skolan så säger lärarna jämt att vi ska spara dokument på servern, vilket jag inte gjort sen före höstlovet så i torsdags då J påminde oss så skulle jag göra det och vipps! så kom en popup ruta upp och sa att det inte gick.. efter x antal försök så gick jag till datakillarna och sa att det inte funkade.. Ena (den ende som var där) försökte åtgärda det men fattade inte vad felet var. Han sa kom tillbaka imorrn så D är här.  Så i fredags gick jag tillbaka och lämnade den där. Efter nån timma gick jag tillbaka och frågade hur det gick, då sa han att det inte funkade då virusprogrammet var på.. så jag gick därifrån utan dator.. Efter ytterligare nån timma så gick jag tillbaka och då sa han att han hade ominstallerat datorn, det var väl okej, han sa att inget hade försvunnit. Nu idag då jag skulle starta den och gå in på internet så funkar inte det, jag var först tvungen att slå in nätverksnyckeln, tror ni jag eller mamma kunde den? nääp så hon fick fråga den som hade fixat det åt mig.. efter många elaka ord så fixade det sig, men då var det ju gamla internet så jag var tvungen (psykiskt) att ändra till Windows Internet Explorer 7. Sen skulle jag ju ladda ner Windows Messenger åxå.. Det gick ju som smör i skolsken tills jag skulle logga in. Då stod det att jag först var tvungen att ladda ner senaste versionen av messenger. Tryckte på "ladda ner" och sen "kör" men sen osm en ruta upp "Du måste först ladda ner rätt version av windows installer, klicka OK" vilket jag gjorde och kom in på hemsidan, men jag hittar inte knappen som jag sökte typ "installera"... Så efter många många minuter så kunde jag logga in på msn.. Jag har aldrig i mitt 17åriga liv haft så stora aggressioner mot en manick.


Party Mode på MTV. Britney Spears - Piece of me aldrig hört förut och ser mest att videon handlar om gossip om henne själv..(justja, skvaller heter det... )


Nu efter att ha smält min otekniska kunskap så ska jag avsluta ett av mina sämsta inlägg någonsin.

  Kram


(Nej, jag ska inte med till örträsk.)

Av Ida - 20 februari 2008 22:33

Jag vet att det är många som ivrigt letar efter min blogg..  (mohahaa) eller snarare vill veta vad en heter..  Idag har varit bästa skoldagen under min gymnasietid. Vi har haft FRILUFTSDAG!!! och som ni kanske redan vet så tycker jag om att åka slalom... Så självklart valde jag det alternativet. Vi åkte från skolan till Buberget i Vindeln. Sprang in och köpte biljett eller vad man nu ska kalla det, drog på min täckisarna och pjuckerna och slängde mig ut i backen, rent ut sagt, nästan.. Under mitt typ 3 åk så ville jag åka en annan backe... jag började med några snygga välformade kurvor och slutade i ett snömoln. Jag ramlade, eller snarare flög. Det gjorde inte mina skidor och jag fick inte en skråma. Lyckligtvis. Sen gav många upp och åkte för att fika. Jag åkte med min lärare ett tag och sen stack vi åxå och fikade.. Sen åkte jag några åk till och sen var det en frivillig kurs som min lärare skulle ha ( samma som jag åkte med innan) Hon är skidlärarutbildare. Hon hade en kurs i hur man förbättrar sin åkning och hur man utbildar sig till skidlärare. Där var jag med. Hon åkte och vi åkte efter. Jag lyckades bra kanske bäst då det gällde att göra stora kurvor i backen. Sen var det små hopp kurvor. Det gick väl hyffsat men var inte lika roligt.. Sen skulle vi utöva den utanför backen ( :S ) OFFPIST. Jag gav mig på uppgiften med ganska bra självförtroende men gick ur den med kommentarer som "jag är skapt för att åka i stora kurvor i pistade backar" "ska hålla mig till det jag kan".... En orsak var att jag hade tappat skidorna 3 gånger innan jag var nere.. Dock måste jag nog säga att första gången så ramlade jag inte... dem lossnade bara.. Lärarn stog längre ned och kollade in oss, hon skrek bara "Ida du måste skruva åt bindningarna!!!!!!!!" Borde göras innan sportlovet  så att jag kan öva offpist där, lite större tillgång på puder finns nog där.. Borde även lämna in skiisen för vallning..


Ska gå å drömma om puder och åtskruvade bindningar... Puss på er


Oj, vad glad jag lät!

Av Ida - 14 februari 2008 21:25

Vad har hänt??  Jag är så sjukt trött och fattar inte vad jag har gjort?!?!?!

Jag är aldrig vid datorn. Tiden går. Det blir kväll. Tiden går. Jag sover. Jag vaknar sent. Springer till bussen. Skoldagen går sjukt segt. Bussen hem. Middag. Tiden går. och hela visan igen. Och det sjuka är att jag inte får  nåt gjort. Inget skolarbete blir gjort heller och nu sitter jag här och deppar. Jag har massa inlämningar oinlämnade. Det gör det hela ännu mer logiskt och jag mår skit då jag inser att all min tid går åt åt att vara trött, arg eller stirra in i dumburken då jag är både arg och trött....

 Ett typiskt liv för en gymnasieelev årskurs 2 ?? hoppas på ett JA, så att jag inte känner mig så oändligt ensam över att känna så.  


Nu till ljuspunkterna för tillfället. I fredags var jag och hälsade på mina gamla grannars nyfödda tvillingar. En kille och en tjej, riktigt söta särskilt deras händer och fötter :)

I helgen var jag på Bucklan som ni säkert vet. Grymt skoj! Jag var funktionär eller anordnare eller vad det nu heter. Jag var den alla kom och frågade och den som visste å höll reda på allt, eller det mesta. Dock hade jag roligt de stunder jag var "ledig". Vi spelade innebandyn och vi var utklädda till 80-tal och jag var snygg........ Hatar ordet snygg men jag var snyggt klädd iaf. Tyvärr så har jag ingen bild på mig och min utstyrsel för att jag hade inter tid att ta kort med min egen kamera, ska försöka fråga runt.. Jag menar nån måste ju ha tagit kort på mig XD

Vi spelade 4 matcher för at vi var så dåliga så vi gick inte vidare.. Vi åkte ut efter 3:e matchen så jag kände att jag ville göra nåt. Jag gjorde helgens snyggaste mål!! i våran egen målbur!! SJÄLVMÅL, men det var snyggt. Sedan ville jag gottgöra det så jag tog en chans och sprang upp mot mål (jag var back) MED BOLLEN :O Jag fintade förbi vännäspelarna och satsade på mål .. som vissa kanske vet så är inte backar vana att göra mål så jag missade. Sprang efter bollen och fick den fintade bort vännässpelarna och passade den till mina medspelare och sen hade jag den inte kvar på anfallarnas planhalva. Utförligt va? Jag försökte iaf.

 Det var lite lugnare på lördagskvällen.. Då vi anordnade disko, singstar, eyetoy.. cafeet åxå.


 

Nog med överväldigande glädje och skryt.


Men nu kommer lite mer. Jag är ledig imorrn å då ska jag soooooova och så måste jag väl ta tag i nått arbete så att min lista över ogjorda uppgifter blir kortare.


Vad mycket skit det sker nu för tiden. Misshandel, mord, försvunna människor. Vad händer med folk? Vill man verkligen ha det så här i världen. Idag såg jag en film på skolan, den hette "Freedom Writers" och det är en film som alla borde se. Om inte bara för att den är bra, även för att inse vad den vill säga viktiga saker som skulle förbättra världen iaf människors syn.


 Nu somnar jag snart. Kram


Ha ett bra slut på denna ALLA HJÄRTANS DAG!!


Du är värdefull!

Av Ida - 8 februari 2008 10:29

Nu sitter man här igen efter mååååååånga timmars uppehåll..

Ledig idag från skolan, så jag slappar och väntar på att tiden ska gå.. Så att jag kan åka in till stan för att fixa inför BUCKLAN! Det ska bli så roligt.

 Kände mig estetisk igår.. Gjorde banderoll men vårat lagnamn på och så sprakade/fixade vi till den så den blev väldigt speciell och mycket roligare.. Jag och några till vart mycket nöjda, vi får se om dem andra blir lika glada av den som vi blev..

 Egentligen babblar jag bara på för jag vet inte vad jag ska skriva och ja, det brukar ju bli ganska långt iaf, men inte idag..


kan väl sammanfatta det "långa" inlägget med: Jag längtar till ikväll och resten av helgen!!!! 

Ovido - Quiz & Flashcards