Ida -

Alla inlägg under april 2010

Av Ida - 30 april 2010 22:43

Min valborg har varit HELT perfekt!! ÅÅååh, så underbart!! Saknade ingenting medan det varade..


Av Ida - 29 april 2010 22:12

jag har kommit på varför jag älskar norra norrland!!!

Av Ida - 28 april 2010 16:38

Dagen har varit väldigt blandad.. Mellan nyttiga och onyttiga saker.

Jag har faktiskt dammsugit halva huset och skurat, alltså grundligt skurat toagolvet! Utöver det så har jag betalat räkningar och kontrollerat mitt lönebesked! Och eftersom jag inte är så duktig i vanliga fall så kunde jag inte låta dagen bli så viktig och skärpt. Så jag var tvungen att väga upp det med att fota alla inköp jag gjorde igår! Vilket kan ta ganska lång tid! Och kan bli riktigt skoj..

och misslyckat..


You choooose!

     

Den här tunikan har jag suktat efter länge, provade den igår och var tvungen att köpa den. Men nu är jag inte lika säker länge.. Jag har kommit fram till att det är som mamma säger "en gravid-tunika". Och jag är ju inte gravid så.. förmodligen ska jag lämna tillbaka den..


    

Jeans!!! Jag köper sällan, VÄLDIGT sällan jeans. Men igår hittade jag de här, tajta jeansen som satt som en smäck så jag var tvungen att köpa dem, snygga var de också!


    

Och de här jeansen har jag gått och längtat efter länge, har provat dem massor med gånger men har aldrig tyckt att de passat. Men igår när jag provade dem så satt dem! Och de är så sköna :) Älskar bild nummer 2, ingen kropp?



Jag tycker de flesta bilderna blev lite coola fast de egentligen är misslyckade!


Kramhej

Av Ida - 28 april 2010 00:04

Jag når nya höjder!


Jobbade ikväll och fick äran att lära mig något nytt :D Jag och maskiner!! kan det bli bättre?



Jag är hungrig. Men man ska inte äta innan man går och lägger sig.. Men man ska inte vara hungrig heller.. Alltså ska jag äta så att hungern försvinner?

Av Ida - 26 april 2010 14:57

är de dagar man vaknat på rätt sida sängen, då man sovit gott och känner sig tillfreds!

De nätter jag sover som bäst är när man är nyduschad och kryper ner i en renbäddad säng!

Det var kanske därför jag sov för länge idag.. Men jag kände mig som en ny människa då jag vaknade. Dessutom sipprade det in solljus mellan persiennerna.. Mysigt och lyxigt!


Jag fick sådan inredningsmotivation då jag låg kvar där i sängen och funderade på livet och allt därikring! (just nu mitt eländiga rum..) Så jag började kika omkring lite på olika bloggar och hemsidor och blev så inspirerad att nu vill jag flytta hemifrån, bli äldre, tjäna pengar så att jag en dag (förhoppningsvis ganska snart) kan göra precis som jag själv vill med mitt hem!  


   Jag gillar lite lantligt!


Nej nu gick jag för långt. Spola tillbaka! Vi börjar med att jag ska bestämma vad jag vill med livet.

Men man måste ju få drömma sig bort ibland!


Kramhej

Av Ida - 26 april 2010 00:13

Idag var en riktig slappardag med systeryster. Vi åt ju våran brakfrukost och sedan satte vi oss och räknade matte (hon räknade, jag slog huvet i bordet över ett tal som jag inte klarar av.. ) Sedan när hon kommit till en sak som varken jag eller hon kunde.. Så satte vi oss och såg film!


Mamma mia rättare sagt! Vilken är helt underbar film, väldigt vacker och inspirerande och uppmuntrande! Och musiken är ju väldigt bra också!


Bland annat den här!




Musikaler är BRA!


Kramhej






Av Ida - 25 april 2010 12:05

Idag slog jag på stort, efter påtryckningar av systeryster.


Vad gör man inte en söndagsfrukost om inte en enklare version av Club Sandwich?!?!

Såhär såg min ut i alla fall:


    


Man kan ju också kalla det för en fralla med grillad kyckling och massa grönsaker..


MÄTT blev jag i alla fall.



Hoppas ni får en skön och lugn söndag :)

Kramhej

Av Ida - 24 april 2010 00:16

Skulle just stänga ner "dumburken" och hoppa i säng efter en slitsam men bra dag...

Kom på att jag inte kollat mejlen på hela dagen, så jag gjorde det.

LYCKA då jag insett att jag fått ett alldeles speciellt mejl ägnat till MIG!

Det var från de underbara människorna på Svenska Kyrkan i Lausanne! I, hade skickat ett jättefint mejl. Åh, vad många tankar som kommer upp :) Utan henne och M hade jag inte alls klarat av tiden i Schweiz lika bra!

Sitter här med tårar i ögonen.. Tänk att det finns så underbara människor! Och att de tänker på mig, Inre lycka!



Kramhej 

Ovido - Quiz & Flashcards