Ida -

Direktlänk till inlägg 28 september 2009

Breakfast with a touch of tears

Av Ida - 28 september 2009 08:42

Vilken natt! Blir nästan rädd för mig själv ibland...


Tack Pappa för att du finns!


Nåja, nu väntar en ny dag och nya äventyr.. Typ. Har redan hunnit med morgonsysslorna PLUS att köra J och kanin till veterinären, ta bort stygnen som redan var försvunna och köra J till skolan, fortfarande med kanin i bilen. Jag och kanin kör hemåt och jag håller bokstavligen på att dö av nuva och tåjaj som fojsar nejföj kindena. Och så nyser jag och det gör allmänt jävulskt ont i ögonen och kliar i halsen och FY! Prova köra runt med en kanin i bilen, jätteroligt.. *hmmmmm*


Så jag sprang genast och tryckte ner denne i buren igen då jag kom "hem". Fortfarande i mjukiskläder och rufsigt hår. Tröståt en macka, och sedan gick jag med bestämda steg ner i min håla igen.

Kan man gå och lägga sig igen, fast det befinner sig gäster i huset? Jo, det tänker jag fasen göra.. men efter morgonens äventyr så vet jag inte om jag kan somna om igen, lika lätt som förra veckan då jag var sjuk..

För egentligen så borde jag sova för att vara på alerten ikväll på kursen.. Gjorde som sagt läxan redan förra måndagen så jag är redo att bemästra ännu en lektion, eller genomlida? Nåja, jag har bestämt mig för att inte skämmas över att vara sämst i gruppen. Och de får tåla att jag inte fattar vad de pratar om. De får nöja sig med att jag är bäst på pappret och sämst på talet. SÅDETSÅ!

Dock är jag väldigt säker på att madame kommer att fråga mig om jag mår bättre idag, mn jag har ingen aning om hur det är på franska.. någon?


Ska försöka hinna in till Manor eller nåt för att köpa ett anteckningsblock också.. Man måste ju ha något att skriva på, då jag har planerat att köpa kurslitteraturen idag! Ett litet lagomt stort häfte, och förmodligen en mapp också. Tror jag, men den kanske får vänta :P Eventullt, vid viss tidsbrist kanske jag väljer det dyrare, men mer närliggande pappershandeln eller posten. Vi får se helt enkelt.


Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 13 september 2013 09:36


Jag behöver luft. Natur. Träd. Fri himmel. Vindens sus. Känna marken. Hoppa. Skutta. Natur. Jag behöver luft.        ...

Av Ida - 2 september 2013 18:28


     

Av Ida - 2 september 2013 18:14


Grekiska macrones.         Vill ha. Vill tillbaka. ...

Av Ida - 23 augusti 2013 13:46

Det finns stunder av tvivel, av trygghet och också en vilja bort från det. Just nu vill jag bara kasta mig ut, igen. Bort från det trygga lilla livet. ...

Av Ida - 31 mars 2013 23:55


      Jag är glad. Och lycklig när jag får göra det jag vill.. ...

Ovido - Quiz & Flashcards