Ida -

Alla inlägg under december 2009

Av Ida - 30 december 2009 15:23

att inte vara i köket hela dagarna långa. Man sätter inte i sig massa onödiga saker hela tiden, utan det är snarare tvärtom. Man orkar inte äta..

Ett hemskt erkännande är dagens intag. En rundfralla med skinka. Ett Provivaglas. Samt en apelsin.


Tragiskt. Kanske. Hungrig. Väldigt.


Kram

Av Ida - 30 december 2009 14:28

Årsresumén! Och i år har jag också valt att göra en. Mest för min egen skull..


År 2009!


Jag nämner de största och mest minnesvärda ögonblicken..

Började med en kall midnatt på torget bland alla fulla ungdomar..

I januari "jobbade" jag på skidskolan i Vännäs. Bland det roligaste som hände under året.

Jag var på Öviksmaran och dansade. Men var så trött på lördagskvällen att jag la mig under ett bord och sov en timma..

Sedan kom friluftsdagen med skolan. Hade riktigt skoj den dagen!

Sportlovet, alltid lika bra! En helvecka i Hemavan/Tärnaby. Kan det bli annat än BÄST? 

Sen så var jag i backen några torsdagar och hjälpte B med skidskolan där. Härligt! Sedan så började B och F träna mig i puckeln, men jag är nog lika hopplöst dålig på det som jag är på att flyga. Nästan i alla fall.

Påtade på i skolan, stressig termin. Men ett väldigt starkt minne är svenskatalet vi hade. Mitt bröllopstal, fantastiskt stolt över mig själv.

Sedan väntade balen, ja vågar påstå att jag var vacker. Jag var väldigt nöjd över klänningen, min kropp, frisyren, det vill säga MIG SJÄLV!

Dagen efter balen var det stora restmatteCnationellaprovet. Jag överlevde.

Studenten tog jag bara några dagar efteråt. Med minst G i alla ämnen. Först skolans studentmiddag kvällen innan. Med oätbar mat.. Morgonen därefter var det frukost på skolan. Jordgubbar och sånt som jag inte hann smaka av.. Sedan aulan för världens bästa tal från världens bästa lärare. Tårar. Minnesrik dag!

Sommar på Posten. Lite lite sol och bad. En helg i Sundsvall med mamma.

En tripp till Norrbyskär. Besök på PDOL. Surströmmingsmiddag!!!

Flygresa ner till Schweiz. Där jag har befunnit mig sedan augusti. Fantastisk vandring i Zermatt. Lite skidåkning. Luciatåg. Sedan en dag då jag insåg, eller i alla fall summerade alla månader av tvivel och beslöt mig för att säga upp mig.

Åkte hem som planerat den 16december. Började hemvistelsen med besök på skolan, bjuda på pepparkakor på jobbet och träffa alla härliga människor!

Nu stundar nyår och därmed är ett nytt år, ett nytt decennium i rullning!


Ha ett riktigt gott nytt år! Gör 2010 till ett år att minnas. Ett år då du gör saker du VILL göra, gå in för det helhjärtat. Jag har inte varit en bra förebild det senaste halvåret.



Kram

Av Ida - 30 december 2009 14:25

bilen är död. Eller batteriet i alla fall.. Ska fixa det sen, någon gång..


Jag har i alla fall handlat och allt inför imorgon, nyårsafton alltså! Ska bara städa så det är fräääääscht också!



Av Ida - 24 december 2009 15:47

som flyr tvrummet sedan snart en timme tillbaka. På grund av Kalle Anka. Jag är en av få svenskar som inte är bänkad framför tvn hela julafton.. En sak "måste" jag se varje jul i alla fall. Och det är Karl-Bertil JOnsson! Men Kalle Anka och resten, nej tack!


Men det är otroligt nördigt och sitta vid datorn under julafton. Men det finns ju inte så mycket annat att göra.. För resten av människorna som befinner sig i det här huset sitter, just det, i soffan.. Eller alla rymms ju inte där, men den är välfylld och golvet syns knappt.

Och så jag, i min kusins rum, vid hennes dator.. det var ganska dött på facebook. Bara jag som var inloggad!!


Dessutom har jag redan fått utstå syrliga kommentarer denna jul. Jag OGILLAR. Blä.

Men det är inte värt att ödsla energi på det nu! Nu ska jag bara hålla tummarna och vänta på att jag får öppna paket! Och att det finns ett par mammelucker som är ägnade till mig!!

HOPPAS! Det är det enda jag verkligen vill ha :)


Nä, nu ska jag ta mig lite arbete och stöka bort i köket efter julmaten.. Roligare än att sitta här alldeles ensam.. Ensam på facebook till och med. Och jag som trodde jag hade några vänner ialla fall ;P


Haha, nej, "skämtar"..


Stor julkram till dig från mig!

Av Ida - 24 december 2009 10:43

från mig till er alla en riktigt god jul!


NJUT! Ta vara på de här dagarna även om ni inte gillar dem! Att glömma är normalt, men det krävs mer styrka och mod för att förlåta!


Kram

Av Ida - 23 december 2009 22:10

Jag är norrländsk! Jag ÄLSKAR verkligen SNÖ och KYLA :)

Dock är det inte lika roligt med alla bilolyckor och sånt som händer.. men nu är jag naiv och påstår att många olyckor händer på grund av okunskap och dumhet av vissa förare! Sommardäck, dåliga avstånd och DÅLIGA OERFARNA förare..

JAg vågar också påstå att jag är en GOD förare för att vara 19 år. Jag har kört MYCKET i "dåliga" väder och dåligt väglag.. typ idag. Körde mellan Ä och B och det snöade lappvantar, blåste mycket, extrem snörök och oplogad väg. Samt i norrländskt mörket. Men det gick bra. Jag är ju van ;P

Nä, det gick bra, skönt att man var själv i bilen så ingen skulle behöva sitta och oja sig för hur vädrets makter valt att bete sig en resdag som denna. Dagen före julafton är förmodligen årets mest trafikerande dag. Och därmed många olyckor. Men jag gillar utmaningar. Jag kanske är lite av en våghalsig äventyrare?!?! Jag vill i alla fall lära mig och utvecklas och alltid vara nöjd med att jag gjort något som många andra kanske inte har vågat... Undra bara hur många som bangar ur då snön kommer och ber föräldrar/syskon/partners köra istället. Är det så man lär sig? Är det bästa sättet för att utvecklas?


Jag må vara en seg norrlänning men jag gillar i alla fall att köra bil! Och 10 mil är ingenting!! INGENTING!

Men, MEN jag gillar inte att sladda!!! (vilket många, typ alla, norrländska killar verkar älska... eller är det bara för att impa? och jag vet, jag drar alla över en kam  nu.)


Det enda som är kvar nu är att önska er en RIKTIGT GOD JUL!

gran julafton  


Massor med kramar från mig till dig!

Av Ida - 20 december 2009 01:30

är något jag än en gång måste skriva om!


Det finns massor med olika kramar...

varma

hårda

snabba

långa

stela

mjuka


alla är vi olika.. Men vissa kramar gör mig alldeles knäsvag!

Åh vad jag älskar sådana kramar. Ge mig sådana kramar!!


Kramhej




Av Ida - 20 december 2009 01:22

Jag är så glad över att träffa alla nära och kära! Alla kramar som värmer!


Igår var jag dessutom ute och dansade.. var riktigt, riktigt skoj efter pausen! Var dessutom alldeles för länge sedan jag dansade sist. Nu ska jag bara orka med en till danskväll på annandagen!

Imorgon bär det av till mormor och morfar för massor med kramar och därefter till pappa för ännu fler. Ska väl hinna med besök hos farmor och farfar också. Hoppas på att hinna träffa min kusin som kommer upp på juldagen.. Hans dotter är ju snart ett halvår och jag har inte träffat henne än! Fy skam!

Men ska hinna med så mycket som möjligt nu innan annandagen då jag åker hem igen!


Kramhej

Ovido - Quiz & Flashcards