Ida -

Alla inlägg under september 2010

Av Ida - 30 september 2010 19:32

JAG ÄR LYCKLIG SOM FÅ JUST NU!!!


Hela jag bubblar. Lycka.


Av Ida - 30 september 2010 19:04

har inte följt Inågot tvprogram slaviskt på flera år (borträknat när jag var i Schweiz!!!)

Men nu är jag fast i Idol!! Galet att bästa sångaren i årets upplaga inte gick vidare igår!! Hejja Juryn!



Av Ida - 30 september 2010 18:57

höstens färger är så fina när det är soligt ute..


    

När jag var på promenad i lördags eller söndags (?) så tänkte jag smälta in i de varma färgerna ute!

   Men jag traskade ju in i barrskog, så de enda orangea färgerna jag hittade där var döda barr på gångstigen. Så jag stack ut mer än jag tänkt. PLUS att man ser lite koko ut första gången man har mössa/buff på sig på året.. KOkoJAg.


Nu sitter jag och p l u g g a r. Typ i alla fall. Försöker fast mitt huvudet är lite tjockt som en stoppad korv.

Såhär såg köksbordet ut för en timme sen.. (ser likadant ut fortfarande..)

  

Då är det roligare att titta ut genom fönstret. Solnedgång på grannhusen..

  


NU middagsdags. sen mer plugg. Hemtenta till söndag, vart sjuk hela veckan --> ingen ledig helg. tråk


Av Ida - 29 september 2010 07:10

så var jag och vandrade i Zermatt, den kanske häftigaste helgen i mitt liv! Jag kände mig så otroligt hemma där i bergen. Då var det så stort eftersom jag även inte var hemma och jag behövde verkligen den där helgen med avbrott ifrån vardagen jag levde i då.


(Klicka här för att komma till inlägget jag skrev då och lite fler bilder!)


 


Känns lite bittert när jag nu ligger nerbäddad i sängen och min hals håller på att riva sig ut ur halsen. Jag vill åka SLALOM nu!! NU!!

Av Ida - 29 september 2010 06:52

Facebookuppdatering:


Ida Bergman tror att hon håller på att avlida. Halsen håller på att riva sig ut. Vaken vid den här tiden, utan vettig, frisk anledning.



Av Ida - 28 september 2010 16:06

Dagen började vid halv 10. Frulle bestående av Lingongrova och leverpastej och kokhett Hallon-te. I halsen hade jag ett rivjärn. Sen dusch på det och plugg. Solen sken så jag kände mig ändå hoppfull inför färden till uni. Den cykelturen var skön. med jobbig. Kände mig sjukt otränad (vilket jag också är i oh för sig, men min cykelkondition är bra egentligen) men det berodde nog på febern och allt annat jag har. Sen seminarium där jag är så tjock i huvudet att jag knappt hänger med i det de andra pratar om. Jag kunde prata för mig själv i alla fall, positivt!

På vägen hem stannade jag och funderade på att köpa gymkort. Men valde bort det till slut. Vad finns det med att ha ett gymkort om man ändå vet att man inte kan träna på flera dagar?!?! På måndag kanske jag ska.. Då har jag (FÖRHOPPNINGSVIS) hunnit bli frisk också!

Klappat och klart på det!


Missade en kalaslunch idag med fina människor. Men det hinner jag ta igen!


Nu,hemtenta!



Av Ida - 27 september 2010 14:19

jag är sjuk som stryk. Mina febersvallningar heter duga. Jag luktar sjuk. Jag pratar som en robot. min kropp orkar inte med att sitta eller stå. Hon på Previa sa att jag har virus. Tacktack varsågod Posten, utan dig skulle jag inte ha varit såhär sjuk.


Sov till klockan tretton-nollnoll. Bara så att ni vet. På mobilen hade jag fyra missade samtal och två sms. Och en dammsugare som ska levereras till mig någon gång idag.


Jag har en hemtenta att göra i veckan och förbereda mig inför seminariet imorrn. Haar inte RÅD att vara sjuk. Dessutom skiner solen. Kan den inte skina när jag är FRISK. Skulle hellre ha vaknat sjuk till en regnig ruskig dag så att man får känna sig extra ynklig!!


dagens bästa ögonblick var ändå när sjuksköterskan på Previa sa att det är bra att äta glass när man mår som jag, även om man är TJUGO år! Dessutom har vi glass i frysen. Kanske en liter kvar. 


Ska nog bädda upp mig i sängen/soffan och slå igång någon bra film. Äta glass. för jag har ingen hjärnkapacitet till att börja på hemtentan.



Av Ida - 23 september 2010 12:59

kanske världens finaste växt


  

'Hjärta på tråd'. Miniväxter som jag planterat i små kaffekoppar som jag hittade på loppis för en struntsumma! Supersött tycker jag!


  

I vårat ljusa badrum! Oftast för mycket ljusinsläpp om jag får säga det själv... fönster i duschen kan ju vara spännande...

Ovido - Quiz & Flashcards