Ida -

Alla inlägg den 3 september 2009

Av Ida - 3 september 2009 15:02

Idag förklarar jag mig själv som GALEN.

 Vaknade som sagt tidigt, gick och fixade fika..

Gick och lade mig eftersom jag inte hade så många långa sysslor idag.. Det hade då slutat att regna och solen kikade till och med fram litegrann!

Sov och myste i sängen tills tja, halv 10 kvart i 10 :)

Då jag vaknade inser jag att det öser ner därute och blåser mer än på morgonen!! Det är dock fortfarande lika varmt så jag tänker, äsch vad tusan! Redan i träningskläderna så jag kan väl lika gärna ut och springa, man blir ju varmt då man springer!

Haha, sagt var det och jag var snart ute på cykelbanan. Tänkte dock till litegrann i alla fall och planerade en kort runda.. Snabba vägen till trädet sedan till C och sedna tillbaka, skulle ju gå assnabbt!

 Men väl uppe på grusvägen mot trädet så inser jag min begränsning.. Stigen är ingen stig.. Det är en lerpöl. Jag joggar så smått, undviker de största och försöker hålla mig på gräskanten.. Koskit hit och koskit dit..

Väl vid trädet så är mitt högeröra helt blött och kallt och jag hör ingenting.. Pallar inte och vänder tillbaka samma väg, det är nerför tillbaka.. Så jag utökar mina steg och det skvätter och yr lera bakom mig och upp på mina vader (tur jag har korta byxor!)

Väl på asfalten igen så springer jag som aldrig förr, för nu var ju mitt vänstra öra mot regnet/stormen.. så nu var jag helt knäpp i bollen!!


jAJA, väl hemma så hoppade jag in i duschen och duschade varmt och gosigt och skönt!! bort med leranfrån vaderna och öronens normala färg kom tllbaka =)


Sedan så pillade jag på med att sätta igång en tvätt och stryka lite skjortor..Sedan kommer J hem!! en halvtimme tidigt och jag får panik, vad r det för fel? men sedan säger hon att ddet är för att hon började så tidigt på morgonen..AHA-upplevelse.


Vi äter och sedan ska hon slå in sina böcker, har massor med pyssliga ideer men blir bara genmskinligt papper tillsist.. S kommer hem, hon äter och vi matar kaninerna och sedan går de till skolan igen..


DÅ stryker jag resten av de sjutton skjortorna och nu är jag färdig med det! har även hängt tvätten jag tvättade.. Gillar inte skjortor.. Män ska struka själva..


Men nu ska jag bege mig mot Manor för att möta upp S då hon slutar skolan.. Vi ska köpa en födelsedagspresent till en tjej som ska ha kalas imorrn..


Men ikväll bär det av till L och au pairträff! :)


KOmmer hem SENT, typ 1 inatt.. Så ja kommer nog inte in på msn eller nåt ikväll..

Men imorrn;)


Kram


Av Ida - 3 september 2009 06:43

Det är torsdag

Klockan är 06.40

Det är 19,5 grader ute

Det regnar

Det blåser

-Vad har jag åkt till för konstigt land?


KÄnns ju som att jag är i något tropiskt land med monsunstormar!!


J börjar 7.30 idag!! 7.30

 Så nu ska jag gå och göra fika åt henne..


Sedan ikväll är det L med au pair träff som gäller.. Jag får åka själv, men jag klarar mig ändå! DÅ åker jag bara en timme tidigare så jag är där i god tid!


Tur att jag har regnjackan med mig hit till Schweiz;)

 SÅ om ni ser någon vilsen själ i L med orange regnajacka så kan ni vara säkra på att det är jag!! Kom i så fall fram och hälsa ;)


PUSS!

Ovido - Quiz & Flashcards