Ida -

Alla inlägg den 26 september 2009

Av Ida - 26 september 2009 23:43

Hur var det nu igen?

Är jag en del av den här familjen? Hur var det, skulle jag få göra allt de gör? Som E verkar få..? Tydligen inte. 


Familjen har besök, Us bästa kompis och hennes dotter som i sin tur är Js bästa kompis..
De är jättetrevliga och ska på skördefest/marknad imorrn. Jag förstår om de inte vill ha med mig, men ändå... Jag skulle ju som inte vara ivägen!?!? Irriterad. Trött.
Har haft J, S och P (gästen) här nere i mitt rum på besök halva kvällen, på min s.k lediga tid. Visst, okej för mig, men då skulle det väl inte vara så hemskt om jag ville följa med dem. Det kanske blir för dyrt, men visst. Säg det åt mig. De kunde väl ha frågat åtminstonde, tycker jag.


Så vad ska jag göra imorrn? Förslag?!?!

Av Ida - 26 september 2009 18:29

.. har jag varit på idag och köpt ett par slalomskidor!!

Ska åka och hämta dem på tisdag eller onsdag, JA!! Lycka! Ett par Rossignol, lite kortare än mina nuvarande men jag tror det blir alldeles perfa! Nu måste jag bara ha ett par stavar också.. Få ner mina pjäxor och hjälm också.. Men det ordnar sig! :D nu då jag har något att åka på så är det ju lugnt ;)


Trevlig kille som kunde BRA engelska hjälpte mig :) Han hade dessutom varit på besök i Stockholm o två månader för hans kompis bor där.. Dessutom är han säker på att jag är bättre på slalom än vad jag själv säger att jag är..


"Then you are a pro!"


Så nu ska jag bara fråga U om jag får låna bilen tis eller ons så jag kan hämta dem!! För de har öppet till 19, så jag BORDE ju hinna någon dag!


Hittade även en supersöt tajt klänning på Vero Moda som jag var TVUNGEN att köpa!! Sådetså! Får se hur den känns.. och vad ni tycker om den!


Så varsågoda, första "posar-mode-bilden-som-jag-har-på-mig-själv-på-min-blogg.."


Berätta! Vad tycker ni?!? Och hur/vad kan man matcha till den?

  

 här nere ser ni hur volangen ser ut..

  


Kram

Av Ida - 26 september 2009 12:42

11.05 vaknar

11.15 frukost

11.45 promenad


Går den vanliga rundan, dock den kortare.. Men upp på kullen gick jag. I sakta mak, mina ben ville bara skutta iväg, löpa, känna tyngden mot underlaget. Mina ben, som alltid brukar ge upp först, hade orken, orken som varken huvudet eller flåset hade.


Benen gav inte efter, men det gjorde huvudet och resten av kroppen. Benen som tvingats leva med en så klumpig person som jag, orkade helt plötsligt allt!


Väl uppe, efter klagande suckar från mitt dunkande huvud så inser jag att mitt lilla fridfulla tänka-ställe har utbytts mot att vara en koluktande, ko-skallrande område. Suck. Orkar inte.


Jobbigt.


Dusch-blogg-klä på sig-äta frukt (inte för att det finns någon frukt här som jag tål..) -lifta till Bern- kolla slalomskidor-förhoppningsvis köpa-frakta "hem" dem- gäster här "hemma"- lång kväll. Ronja Rövardotter?


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards