Ida -

Alla inlägg under oktober 2010

Av Ida - 31 oktober 2010 16:53

Jag är nu anmäld!!! :D GALET SKOJ, taggar som tusan :)

Av Ida - 29 oktober 2010 22:59

framträdandet i Idol någonsin gjordes av den fina killen som idag fick lämna tävlingen.


Lyssna och njut!



Vackert vackert

Av Ida - 29 oktober 2010 13:47

så min klänning blir för trång i ärmarna. Tråkigt, den är så fin!

  

eller så har jag bara lagt på mig tio kilo från i somras, bestäm själv. Jag tror på det senare..


hursomhelst så vill jag vara lite färgglad idag, så jag tog den där klännigen och dessa strumpbyxor!

   Fint! speciellt i höstrusket.


Jag är förmodligen på väg till InterSPort för att inhandla träningsskor. SNYGGA måste dem vara, men framförallt sköna :)

Men jag har en liten tvångstanke när jag åker på sportbutiker. Jga måste ha sportiga kläder! Ohc nu ska jag dit i klänning och strumpbyxor. Känns MEGAfel. men jag ska nog överleva det. FIGHT YOUR FEARS! (stor risk finns för att jag kommer svira om två sekunder innan jag går ut genom dörren.tragiskt.)





UPPDATERING: det blev de här byxorna, svart linne och randig kofta istället..Kunde inte besegra mina rädslor!

      Sportigt värre. Men köpte inga skor.


Av Ida - 29 oktober 2010 12:14

Speciellt vädrets makter. Jag har, varje dag den här veckan, sett klarblå himmel och skinande sol när jag vaknar och gått upp. Efter frukosten, när jag skulle kunna gå ut och ta vara på det fina vädret så mulnar det igen. SAmma visa hände idag. Pyttsan också. Då blir det ingen promenad, så tråkigt när det är molnigt.


Så vad ska jag göra då? Kolla in hemtentan förståss!!

Av Ida - 27 oktober 2010 11:00

av någon mystisk "jag kan sova hur länge som helst och ändå vara trött"-syndrom. Två kvällar på BRR och dessutom the boss över den så är jag helt totalt nerslagen av fysisk trötthet. Torsten sa i och för sig att jag förmodligen ALDRIG mer kommer att behöva stå ut med liknande kvällar, eftersom de här har varit de VÄRSTA någonsin. Och det Torsten säger, det ska man lita på!

Av Ida - 26 oktober 2010 15:52

Varje dag förundras jag över hur härligt det vore att bo mitt ute i ingenstans. Jag trivs underbart bra i min lägenhet, den är ljus och fin och ligger på en återvändsgata. Jag har haft tur, för på vägen bredvid går det bussar stup i kvarten och bilarna kör som galningar. Vägar byggs om och jag måste var och varannan dag väja för grävskopor som svingar sig ut i vägen och lastbilar som backar. Jag kan bli så less. Sirenerna tjuter och buller från vägen hörs ständigt när man är utomhus. Tack och lov är det tyst i lägenheten! Jag sover gott om nätterna. I innertaket vid alla inluftsventiler ser man spåren av den smutsiga luften här i centrala stan, svarta sotfläckar. Det närmsta natur jag ser från mitt fönster är en stor björk som tittar fram bakom garaget på baksidan. Sen ser jag bara tak och fönster och väggar på andra hus. Men när jag lägger mig och ska sova så ser jag himlen från min huvudkudde, de stjärnklara nätterna är bäst! Fint. Det är jobbigast när det är mulet och regn i luften, för då reflekteras allt ljus från alla lyktor i hela stan och himlen färgas grötig. Då längtar jag efter landet och att bo mitt ute i ingenstans. Att bara kunna gå ut och gå och andas in och fylla lungorna med den friskaste och renaste luften. Att  gå en promenad för att hämta posten, att kunna sparka efter byavägen på vintern, att kunna springa runt på skogsvägarna, att se naturen skifta färger året om.. listan kan göras lång.
kontentan blir att jag inte vill ha de bekvämligheter som stan bjuder på. Varför ska det egentligen vara nödvändigt att bo fem minuters promenad från stan?


Jag ska köpa ett hus på landet.

Av Ida - 26 oktober 2010 15:27

har haft en galet fin dag. Utan egentlig anledning. Jobbet igårkväll gick SÄMST, men jag blev aldrig bitter över det.. Försov mig en timme i morse, och inte blev jag sur över det.


Jag mår alltså allmänt bra! Vi åkte och handlade i morse (vi, småbarnsföräldrarna och pensionärerna!!) och sen åkte jag hem och packade in allt i kyl, frys och skafferi. Så nu har vi MYCKET mat. Sen trullade jag på här i lägenheten och sen före tolv gick jag ner och började tvätta. Åkte till gymmet och svettade bort några liter vatten. SKÖNT! Sen hem och duscha och fixa tvätt. Nu ska jag snart ner och hämta den rena och torra tvätten, fint att ha garderoben fylld igen! Nu sitter jag och käkar ett microvågs-varmt äpple. MUMMA! Sen iväg på jobbet och ta revansch!


(bara en skoluppgift hängandes på halsen.. det ordnar jag imorrn!)



Kram

Av Ida - 25 oktober 2010 15:49

att min anslutning tydligen är DÅLIG. Enligt bredbandskollen.se.


I alla fulla fall är jag helt tagen av vissa delar av den nya Idol-samlingsskivan!! OLLEs tolkning av The Scientist är helt GALET BRA! Sen gillar jag Minnah, Alice och Daniels låtar också!! Hela skivan finns på Spotify för er som inte visste det!


Nu ska jag i alla fulla fall plugga lite innan det bär av mot JOBBet. Superskoj att cykla i det här frusna slaskvädret. Spänannade är det i alla fall, jag vill ha riktig SNÖ :D

Ovido - Quiz & Flashcards