Ida -

Alla inlägg den 9 september 2009

Av Ida - 9 september 2009 21:38

NU JÄKLAR!!


Ja har gått upp i vikt, det är ett som är säkert!! Spånar lite på orsaker,

 nytt, främmande, osäkert, tröst, belöning, sysselsättning..


Men nu fasen ska jag ändra på det, för på nyår ska jag komma i den marinblåa klänningen som hänger hemma i Umeå!


Så, inget mer godis! Inget mer fikabrödsbak! Bara bröd!!

Inget tröstätande! Ge dej nu för tusan bubblar IDA!


Min plan lyder som följer,


löpning en gång om dagen!

pilates varje kväll, minst 10 minuter!


Genomlidit första pilatespasset, jobbigt då man inte tränat mage och rygg på flera månader! men de ska jag fasen orka med! VARJE DAG! Och det kan jag inte skylla bort på tid eller kyla eller nåt! 10 minuter är ingenting!


KÄRA LÄSARE! PEPPA MIG!! Ni betyder så mycket, men peppa mig!! Jag klarar inte det här själv...


Älskar SAKNAR er!

Kram

Av Ida - 9 september 2009 19:22

Snabbt var det gjort!!


Boken är utläst och jag har en mindre att se fram emot.. :/


Den var bra, en sån bok som man gärna sträckläser! :)


Nu ska jag bara undehålla mig ett tag till.. tills barnen lagt sig.. Och föräldrarna har kommit hem!

 DÅ, då ska jag ut och springa!! Har längtat hela dagen !

Men tyvärr håller solen på att gå ner, så det blir en mörk löprunda!


Mitt tangentbord är stört,ig btsraehr n!

Av Ida - 9 september 2009 15:50

Nu är jag tillbaka "hemma", ensam =)


S är på kalaset, J är hos en kompis och jag funderar på vad jag ska göra kommande 50 minutrarna jag är fri?


Var och handlade, blev inte direkt någon storhandling.. men ändå, tog låååång tid för mig! Men jag hittade nästan allt ;) inte potatismjöl.. men det kan ju inte vara hela världen.. Jag har inte tänkt använda det de kommande dagarna!


Körde hem, roligt att köra här i Schweiz :D MEN, krångliga skyltar! Och jag kommer nog att göra fel mer än en gång, men träning ger färdighet, ellerhur?!?!

 Ska som sagt hämta S om 50 minuter.. Tills dess ska jag läsa :)

Läste dock ut min förra bok "En vinter i Stockholm" igår på tåget, på väg hem. det var den mest konstiga/svårlästa/jobbiga bok jag någonsin läst! Helt osammanhängande och krånglig!


Men nu väntar nästa bok i raden, "Hemma hos Martina" av Martina Haag. Tror att det blir en bra bok, att falla in i. Nu ska jag ut i solen!


Kram

Av Ida - 9 september 2009 11:19

Kom hem sent igår, sista tåget..

 Detta efter en kväll med delar av "gänget".. Au-pair-träffs-gänget..

De kom fram till att jag ska

1 bli full

2 tatuera mig

3 ta ett bloss

innan jag åker hem härifrån.. SKULLE INTE TRO DET VA!


Men de var trevliga ändå, men jag kanske ska umgås lite mer med den andra delen av gänget.. De verkar inte lika partyglada :P LÄNGTAR till imorgonkväll så jag får träffa alla igen!


Och så på fredag ska E komma hit!! Eller vi ska träffas och gå på WS och shoppa på fredagskvällen, de har nämligen öppet till 22!! sedan åker vi hit och ser film eller nåt :) På lördagen ska vi nog utforska N och där finns tydligen Zara!!

Ska bli underbart roligt med sällskap, då det är så trevligt sällskap också :D


Idag onsdag så är barnen ledig på eftermiddagen!

Först ska vi äta, sedan ska de göra läxan och sen ska jag skjutsa S till kalaset och sen åker jag och storhandlar! Lite nervös över handlandet.. men jag har ju några timmar på mig!


Barnvakt ikväll, U och R ska och titta på några möbler eller nåt, mot Zürich ska de iaf..


Nu ska jag börja med lunchen!


idag är det 09.09.09 hade tänkt skriva ett inlägg 09.09 imorse också.. men det kom sig aldrig..


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards