Ida -

Alla inlägg under november 2008

Av Ida - 30 november 2008 15:30

Sista dagen före årets sista månad..

Har haft en trevlig helg med många underbara inslag.. Precis en sån där helg som jag skulle vilja ha oftare^^ Först en helt underbar fredag.. nästan, vissa saker skulle jag helst vilja radera ur minnet, men eftersom jag inte är en dator, tro det eller ej, så kan jag inte det.. SURT!

Kvällen bestod av dans på Erboda FH :) Hade väldigt trevligt, men jag kunde verkligen inte bugga:( allt gick fel, jag varken trampade eller hängde med i turerna.. Hoppas träningen ikväll ändrar på den saken..

Sen efter att ha dansat hela kvällen så hoppade jag i säng vid 2.. Sen lördag upp halv9 för att bege mig mot busstationen och Lycksele =)

Efter en härlig busstur med en bra chaufför och utvilad Ida så kom jag rakt ut i den -18 gradiga luften.. men duktig som man är så han man täckbyxor med och på sig..

Sen hem till pappa och vara social, sedan åkte jag och syrran till "stan" för att träffa E och så passade vi på att ta en fika, mysigt!

 Kvällen spenderades framför tv:n och Mamma Mia!- mycket trevligt!

Sedan blev det en relativt tidig kväll.. Sovmorgon=) sedan rensa ur garderoben här, och jag trodde aldrig att jag hade så mycket kläder här.. Blev mycket som ska iväg till Myrorna kan jag då lova:P Men det blir dem säkert bara glada över..

Sedan blev det en tur till min "lillasyster" och sedan stan för att kolla på julskyltningen, mycket folk men inte så många "kändisar".


Nu är det mat och sedan en föhoppningsvis bra bilfärd mot Ume och dansträningen =)

Kram

Av Ida - 26 november 2008 21:39

Hur kan man efter att inte ha bloggat mer än en gång i månaden helt plötsligt göra det ganska ofta?? Man har för mkt, det tyder på att jag inte kan prata av mig om småsaker för sånt finns inte tid till, så då är jag så kreativ att jag loggar in på bloggagratis.se och börjar skriva.

Livet senaste veckan har varit kaos. Kaos i den bemärkelse att jag har varit väldigt förvirrad och inte kännt någon sorts tydlig röd tråd i det hela.. Ingen lär nog fatta vad jag just skrev, men det känns som att allt jag gör inte har någon betydelse.


Läs inte igen om ni inte fattade.. snälla..


Blev gladare idag för jag insåg att jag faktiskt kan få saker gjorda om jag bara tar tag i dem och gör det!!

Hade utvecklingssamtal, första gången utan föräldrar.. Ja, det var skönt, blir inte samma "tryckta" spänning då :p 

Före det hade vi naturkunskap hela förmiddagen och jag fick äta frukost på skolan, vi var 12 "testpersoner" som skulle äta en viss sorts frukost och sedan kolla blodsocker-värde för att utvärdera hur den nivån förhåller sig till vilken frukost vi äter. Så jag är öm i alla fingertoppar på vänsterhanden^^ åtta stick blev det, och ett tag fick jag för mig att jag kunde bli sjuksköterska, men det blir nog inget av :p


Kände mig lite kreativ då jag äntligen kom hem, efter flera håltimmar..

Satte mig vid staffliet och tog fram penseln och färgerna.. Började kludda.. fortsatte kludda.. och blev ganska less.. och missnöjd.. Så jag tog fram en ny duk och började på en ny tavla. Kluddade lite mer kontrollerat och enhetligt den här gången och hade begränsat mig till mitten av duken. Blev nöjd och så, vilket mamma också tyckte, men då sa jag "det är inte såhär jag känner på insidan.." Den är färgglad och färgerna har ett sammanhang, inte alls som på den första- stökig, mörk, orolig och eländig..

 Vad jag fick mig själv att framstå som oerhört deppig nu.. Men tro mig jag är INTE så deppig.. Bara förvirrad! Väldigt förvirrad..


Nu ska jag försöka plugga ännu lite mer.. Sedan kanske drömma om min vackra, icke-stökiga målning ^^

Kram

Av Ida - 25 november 2008 22:37

Ja, jag tror att det är titeln.. Emma är underbar!! alla Emmor är underbara, men just nu syftar jag på Emma som gav mig så underbara minnen tillbaka! Så underbart mysig låt, helt fantastisk.

 Längtar till fredag, inte officiellt att jag ska åka än, men eftersom det här är mitt liv officiellt, öppet för hela världen så har det nu blivit officiellt!


Måste dock erkänna en sak.. Det där riktiga danssuget är inte här, än.  Men mysdanser tackar man aldrig nej till ^^


Var på bio idag med min lillasyster, vilket inte sker så ofta, vågar inte ens säga hur ofta jag är på bio..

Men vi såg iaf Twilight, jag är inte så intresserad av sådana filmer, men ibland måste man ju "offra" sig.. Det blev så lyckat och jag tyckte verkligen att den var bra, väldigt sevärd. Tjej blir kär i fel kille, helt fel kille.. Mitt bio-tips för det här året och hela nästa.!! Förra tipset (som aldrig blev officiellt) var Mamma Mia, (som kommer ut på dvd imorrn..)

Kan inte hålla mig ifrån att säga att Taylor Lautner som spelar Jacob Black i filmen är så väldigt lik en kille jag känner!! kommer inte glömma det i första taget..  Kanske inte jättelik på alla google-bilder menmen..

Kommer bli massa plugg nu i veckan så hoppas inte på någon uppdatering :P 

Nu ska jag sussa,

Kram 

Av Ida - 21 november 2008 18:03

Ja, jag var ute och gå idag.. hör ett "cyklist"-ljud och vänder mig om.. En cyklist i hög fart kommer "mot" mig.. Hon har en hund och cyklar på fel sida. Hunden är en sån där som vissa (hundrädda/jag) skulle ropa ut ett skri åt.

Hon väjer just innan mig, (efter att jag har hoppat sånäradikensommankan) Då säger jag som inte är i mina sinnes fulla bruk "Cykla på rätt sida tack!"

Framför mig dimmar ett snömoln upp och tjejen håller på att glida iväg för hennes tvära inbromsning. "ursäkta, vad hör jag" sa hon. Jag: "det vore enklare att  om du cyklade på rätt sida" Hon: "vilken är rätt sida då?" Jag: "högertrafik" Hon: "jaha, för jag undviker att skrämma hundrädda genom att ha cykeln och mig emellan hunden, fattar du?" Jag: "Mm..."  Inte visste hon om att jag var hundrädd, Nej, inte visste hon om att det är förvirrande för en hundrädd att inte veta vars hunden är på väg!!

Irriterad!!!- är jag.. 


Nu efter att ha irriterat av mig här på bloggen så ska jag slänga i mig mat och åka på jobbet..


Kram

Av Ida - 18 november 2008 22:13

Ja, varför kan livet inte bara vara som en mysig fox??

Så underbart det skulle vara, att bara följa musiken och känna den där pirrande upprymda närheten^^ Inte behöva stapla ensam fram på dansgolvet utan alltid (nästan..) ha någon som för en fram!

Inte för att jag vill att mitt liv ska föras fram av någon annan, men att man ska kunna lägga all tillit i någon! Man kan inte mysa och uppleva den riktiga dansen om man inte litar på "killen".


Tänk om livet var en dans..? 


Kram

Av Ida - 3 november 2008 17:00

Jag är egentligen överlycklig.. Ska upp till ske-å och kolla på guldsnurren på lördag och insåg bara för några minuter sedan att det är dans på kvällen på rotan!!

Vi får väl ta två flugor i en smäll, det vore underbart de^^

Ö-vik i lördags vart väl inte lika super som jag hade hoppats på, men ändå en värd resa..

Sen nästa fredag är det på ersboda och jag längtar:) Sedan lördagen är det dans i Pite men mina kära körkompisar påminde mig om att vi har konsert då, men just nu funderar jag på vilket av dem jag prioriterar.. Sry

 Dans ligger före det mesta just nu.

Min halvtnorsktalande kompis E tyckte att fox och gnuss var för intimt och nära.. Men om man har provat så inser man snabbt att det nästan alltid är mysigt!! Om man får välja vilka man vill dansa med, och man kan ju faktiskt välja om man vill vara nära eller inte..


Jaja, nog med danssnack för jag vet att de flesta som läser detta är icke-dansare..


Kram

Skapa flashcards