Ida -

Alla inlägg under januari 2009

Av Ida - 31 januari 2009 17:27

are cute!


Slalom är sjukt roligt! Lära barn åka lika roligt, vill inte missa avslutningen imorrn!! Men det "måste" jag.. =(

Men jag ska sjunga istället..


Jag har påbörjat en ny period, den här gången av minimalt korta inlägg :P


Hejsvejs!

Kram

Av Ida - 30 januari 2009 22:24

Massage! Varför har jag inte utforskat den underbara kuren för välmående och lycka!! För man blir mycket lyckligare efter att delar av spänningar och smärtor har försvunnit=) nu låter det som att jag är en gammal tant, men för att vara ärlig så har jag känt mig som en sådan hela veckan..=(


Imorrn är det skidskola igen =D Längtar, men måste gå och lägga mig nu så att jag kommer upp imorrnbitti före 7 nån gång.. Missar tyvärr avslutningen på söndag ;( Men tills dess tjingeling!

Ps. var ett repotage om "min" skidskola i dagens lilla VK!..


KRAM och njut av era (förhoppningsvis) smärtfria liv!

Av Ida - 24 januari 2009 14:01

GIck upp halv 7, ingen vanlig syn en lördagsmorgon. Till middagsberget bar det av. Ut ur bilen, in i stugan, på med pjäxorna.. Sitter lite (eller ganska) ensam i ett hörn, men så kommer B in och gör mig mindre ensam^^ Jag drar mig snart lite mer mot dem andra. Får en padam- Jacka! nu såg jag verkligen ut som en av dem:P Okej, dema andra har jag faktiskt träffat förut men ändå^^ Med jackan på och redo att möta världen fick vi ut och hade upprop.. Jag var ju bara en hjälpledare till M men men.. M och jag fick hela 3 barn eller eg 4 men den enda tjejen var sjuk..:/ tror vi var minsta gruppen. Sen så inser vi att det är stor skillnad på kunskaperna i gruppen. Så M säger åt mig att ta hand om dem två som hade åkt tidigare så tar hon hand om nybörjaren. Så jag drar iväg barnen, själv, i backen, där det bara är jag som ska bestämma vad vi ska göra! Helt sjukt! Sen sista 45 minutrarna fick jag ett till barn från en annan ledare, så i slutet hade jag tre killar att ta hand om=) Trevligt måste jag säga. Men jobbigt att ploga i två timmar..

 Efteråt var det snack och fika för ledarna.. Sen drog B upp mig i backen med massa andra och så åkte vi, dem hoppade men jag väntade med det tills dem hade åkt.. Men efter B och F åkt hem så åkte jag med några andra, som hade för avsikt att döda mig! Åka i halfpipe!! Sjukt, men var ändå tvungen att pröva.. Tog ingen sats utan åkte bara och jag klarade det!! Åkte inte upp hela men jag överlevde och tyckte nästan att det var roligt =) Sen blev jag ensam och satsade på att hoppas litegrann, hoppade och hoppade och insåg att det var väldigt bra hopp och som F sa innan han åkte "tänk positivt, det gör aldrig ont då du är i luften!" Det gick ju skitbra!!! Men efter 2 timmars plogning och sedan 2 timmar friåk så insåg jag att jag höll på att somna, så jag packade mitt pick och pack och satte kurs mot bilen. Körde hem och nu sitter jag här och slappar, borde plugga men det lockar inte så mycket.. 


KRAM !

Av Ida - 22 januari 2009 13:42

Ja nu sitter man här igen och försöker knåpa ihop någonting till pojektarbetet. Det går med andra ord SKIT, bara av att titta på ordet projekt så får jag panik. Varför kan man inte bara följa råden från föregående års elever?!?!?!?!?!?! " Börja i tid!" "skriv loggbok" "ta ngt du tycker om att arbeta med!" Exakt dem råd som jag INTE följde!?!?!?!?

 Okej, jag jobba rmed något jag gillar, jag känner att jag är stolt över mitt projektval men jag är SÄMST på att få ner ngt på papper, jag och skriva är inte A och O...


Nu ska jag i alla fula fall komma fram till någon inledning till min fina faktatidning som jag ska göra...


INte det enklaste men jag ska försöka skriva här och föra över min skrivförmåg till det öpnnade dokumentet nere i listen... Men som motvilligt inte vill ploppa upp.. Undra varför, kanske är det min listiga hjärna som just bestämmde att den inte ska projektera...


Nu ska vi lära oss ett E -ord-> Keramikikera!


Tack för idag slut för idag!


KRÄM (ett annat E-ord)

Av Ida - 18 januari 2009 16:55

Hade jag varit i mitt fulla sinnes bruk hade det här aldrig hänt!


Jag har haft hyfsad koll på allt under hela gymansietiden och så ska det skita sig sista året! SKIT!

Okej, jag är inte i botten än, men inställningen blir väl inte den bästa och jag kommer måsta jobba arslet av mig hela våren! Vars tog alla mina planer vägen, dom körs över pga SKOLAN!! Mina drömmar är som bortblåsta och jag gräver graven djupare och djupare så jag snart inte kommer kunna klättra upp ur den, jag blir den begravde..

Men jag ska sluta med mina onda och negativa tankar och istället blicka på det positiva.. lite svårt..

 Här på min avskrivarsida har jag faktiskt tillåtit mig själv att skriva saker som jag aldrig skulle säga högt..


Jag är dessutom förbannad på vissa saker och andra.. människor.. En människa, och ni som är med mig varje dag vet nog vem jag menar.. En skitmänniska som anser att den personen vet vad jag går igenom varje dag hela tiden på skolan för att denna personen är allergisk mot katter, i min allergivärld så anser och VET jag att allergi mot en katt som man kan undvika inte är i samma nivå som allergi mot nåt i någon lokal som gör mig sjuk!!


Måste berömma mig litegrann i det här inlägget åxå.. (A) Jag har faktiskt köpt träningskort och varit och tränat 3 gånger den här veckan, känns faktiskt ganska rogivande att åka iväg och springa, gymma, simma osv och bara släppa alla tankar! Ska kanske fara idag igen.. nää lite slapp måste man ju få vara.. och så MÅSTE jag fortsätta på uppsatsen :( Ska göra det nu..


Hejsvejs!

Av Ida - 2 januari 2009 01:12

Jag har haft en dålig danskväll!

 Förra fredagen på annandagsdansen på Ersboda.. Shake stod för musiken och skötte det utmärkt men mina ben däremot vägrade att lyda så buggen gick sämst och mitt självförtroende sköt ner i jordens mittpunkt! Vilket ledde till ännu sämre prestationer, som att det ens skulle vara möjligt.. Så sista satt jag ute i entren..


Nyår firades ändå och det med en massa underbara dansmänniskor!! Det avr jättetrevligt med middag, lek, prat och allt annat vi gjorde :D
 På stan samlades då alla Umeås fulla (lättklädda) ungdomar (och vi som var nyktra) och skrek och kramades och bråkade.. Jag kan nästan lova att jag var mest klädd i hela umeåcity och ändå stod jag där och frös. Det är väl inte meningen att en norrlänning som jag ska frysa vid minus 10 men det gjorde jag! ;P

Men i Mora var det tydligen -20 på nyår..

Så vad ska vi klaga på?

 Efter att ha avslutat vårat "festande" eller snarare "firande" så kom jag hem före 5 och kunde gott somna just efter 5..


Tog promenad idag och såg på solnedgången, att vintern kan vara så vacker! Det förundras jag över varje gång. Så himla fint!!

 Hoppas ni inser det och tar vara på det!


Nu ska jag natta, lite tidigare än igår^^

Kram

Skapa flashcards