Ida -

Alla inlägg under oktober 2008

Av Ida - 27 oktober 2008 19:33

Ja, nu är jag hemma..

Blev inget inlägg från Africa, eller mer specifikt Ghana.. De två gånger som jag hade tillgång till internet var det under en begränsad tid och då prioriterade jag lite andra saker, lessen för det..


Mamma hade ju så fint skrivit två inlägg.. Hmm..

Kom för snart 4 timmar sedan.. Tiden där i sommar-klimatet var underbart, ett minne för livet- Nej, det är inte ett minne, det är jättemånga!

Första reaktionerna på Ghana: Varmt- kommer inte kunna andas, Vad har jag gett mig in på?, Det ser ju ut att vara väldigt farligt..(?)..

Sammanfattning: intressant, lärorikt, varmt, smutsigt, man känner sig aldrig aldrig ren (- men det gör inget för alla är lika skitiga), guppiga vägar, nyfikna människor, jättemycket god och färsk frukt och inte att glömma så är den dessutom EKOLOGISK (internhumor).. Haha, jätterolig jag var då..

=Helt underbart!

Nu är jag hemma igen, fylld av massa erfarenhet, information, inte minst nya upplevelser och kulturer. Nu tänkte jag ägna mig åt meddelanden sim man får svar på.. även kallat chatta- smsa- mejla- ringa..

Men jag kanske komme rmed ett längre utlägg om resan och kanske några bilder senare i veckan.. eller längre fram i framtiden..

Kram

Av Ida - 12 oktober 2008 14:54

Nu är väskan packad och jag är pirrig.. Nu är det enda som återstår att åka till flygplatsen och invänta dem andra och sen lyfter vi :D


Afrika är destinationen, två veckor med några från skolan..


Varmt, soligt och nära ekvatorn..


Om jag får tag på nån dator med internet där, så är det här på den annars så inaktiva bloggen som jag kommer skriva nåt inlägg ;)


Tack alla änglar till vänner!!


 "A strong friendship doesn't need daily conversation;

doesn't always need togetherness.

As long as the relationship lives in the heart,

true friends will never part.."


 

Nu måste jag hitta min "akut-allergi-medicin" som är det enda som inte hoppat ner i väskan..


"If you love someone

tell them because

hearts are often broken

by words left unspoken"


Kände för lite fina citat ;)


Kraaam på er!!

Ovido - Quiz & Flashcards