Ida -

Direktlänk till inlägg 5 maj 2008

"Oskuld och Erfarenhet"

Av Ida - 5 maj 2008 16:45

Nu ännu till en annan av dessa inlägg.

Sköna maj, välkommen.. Ja, ett minilov. Från onsdag till tja, igår. Sprnag från en språkredovisning till busstationen för att inse att bussen var några minuter sen. Jag hoppade på den och till min förtjusning hade det ju varit typ 20+ i flera dagar, så på bussen var det ju 40+  -minst. Väl framme åkte vi i ilfart till mormor och morfar och bytte till varmare kläder. Sen åkte vi till S för att fiska upp dem och sedan mot majbrasan. Där jag direkt blev fröken populär. FRÖKEN. Efter massa våfflor och "NIT"-lotter så åkte vi hem igen, mormor frös. Så det var inte som tidigare år, att hon bara kunde gå de där 150metrarna till huset och värma sig medans vi som ville kunde stanna hur länge vi ville, så för första gången på mååååååååånga år så såg jag inte majbrasan brinna ner, eller ens börja glöda. Men livet rullar ju vidare, eller hur? :s

Sedan har jag bara slappat och vart på kalas, ätit på tok för mycket och tja vart ute.

Jag var ju som sagt i Ö och fick för mig att utforska samhället lite grann, så jag satte mig på cykeln och cyklade runt, hyffsat länge, tror att jag i närmsta laget cyklade på alla gator. Det vart ett tag och det var soligt och varmt. Till sist så unnade jag mig en mjukglass. Sedan fick jag i uppdrag att fara å köpa fler, inte åt mig själv. Sedan lånade jag en bok av M. Läste den i solen i några timmar/dagar. Sedan insåg jag att jag var fast och hade läst halva. Jag satte mig i solen igår igen och läste och insåg sedan då jag gick in att jag hade bränt mig.. Bränt mig, i början av maj!!! har det hänt ofta eller? Nej, aldrig!

Boken, den är/var så underbar. Jag ÄR ingen bokmal och har aldrig gillat att läsa böcker. Men JAG har läst Tracy Chevaliers alla böcker, ni vet, hon som bla har skrivit "Flicka med pärlörhänge". Den här boken heter "Oskuld och erfarenhet" och den var såååå bra. Handlar om en familj som nyligen hade flyttat till London för att prova nya saker efter att ena sonen dött.  Där händer saker som får tillvaron att se helt annorlunda ut. Jem börjat att umgås med en tjej, Maggie som visar han och hans syster Maisie runt och de blir vänner. Sedan fortsätter det med nya upptäckter och relationen till andra människor som ny i stan. LÄS den!!!!!!!!

 Igår for jag på samkvällen och dansade, roligt men otroligt varmt då luftkonditioneringen var trasig. Skolan idag var seg.... insåg att vi har matte nationella på torsdag. *suck* kommer inte att kunna prestera som i A-kursen, deprimerande.

 Sedan hade vi ju-jutsu på idrotten som små skador som efterföljd men det var roligt, men jag kan inte skada folk, kan inte slå nån i magen.. och tydligen har jag viga handleder, men när det väl tar då TAR det.. men det värsta var ändå då vi skulle markbrottas eller nåt, å jag fick senadrag- PÅ foten, nog får jag det ofta, men inte så ofta på foten i båda fötterna... AJ! eller kanske *slag i mattan*..


Kramar på er och hoppas ni kikar in ibland

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 13 september 2013 09:36


Jag behöver luft. Natur. Träd. Fri himmel. Vindens sus. Känna marken. Hoppa. Skutta. Natur. Jag behöver luft.        ...

Av Ida - 2 september 2013 18:28


     

Av Ida - 2 september 2013 18:14


Grekiska macrones.         Vill ha. Vill tillbaka. ...

Av Ida - 23 augusti 2013 13:46

Det finns stunder av tvivel, av trygghet och också en vilja bort från det. Just nu vill jag bara kasta mig ut, igen. Bort från det trygga lilla livet. ...

Av Ida - 31 mars 2013 23:55


      Jag är glad. Och lycklig när jag får göra det jag vill.. ...

Ovido - Quiz & Flashcards