Ida -

Alla inlägg under juli 2009

Av Ida - 21 juli 2009 18:08

i bloggarperiod.. Jag är uttråkad.. Vad ska man göra då man inte jobbar? just nu har jag ingen aning.. Igår och idag var det till och med roligt att laga middag, och jag slog på stort.. Och ni som känner mig vet att jag varken gillar eller kan laga mat! Men igår blev det ungsstekt fisk med mandelpotatis i ugn och idag blev det currykyckling med mango och ris! och det är bara måndag och tisdag.. hur ska det här gå resten av veckan- och nästa vecka?

 Imorrn ska jag iaf äta på stan med E och co.. vet inte riktigt vilka .. hoppas på MÅNGA!! Min allra roligaste A skulle komma iaf :D


Jobb igen om en halvtimma.. haha. bara kväll ikväll också:) sen blir det bums i säng!! För jag är redan trött..

Gick upp 10 imorse, gick och la mig vid 4 igår(idag).. så inte mycke sömn där inte..

Hoppas att jag inte behöver koda idag! Kommer somna i såna fall och det vill vi ju inte riskera!?!? Eller inte om A är högste hönset idag iaf.. :S

Får snacka med de andra hönsen! Hahaa. om vi andra är kyclkingar iaf.. Haha..


Kram

Av Ida - 21 juli 2009 02:33

Jobbjobbjobb.. Jobbar på.. hela tiden.. typ..


Men speciellt igår var det roligt på jobbet... Hahaa! Alltså vad ni skulle veta vad det är! Vissa vet... haha 

 Sen så sover jag, äter och hoppas på att överleva. Men idag regnade det så det var svårt att hoppas.. Men imorrn ska jag till tandis igen och förmodligen få en lidrig dom över hur det ska fungera medan jag är i Schweiz.. Håll tummarna!!! :D


Jag förstår inte hur folk kan säga att man älskar någon för en viss sak (inte personen/personligheten).. till exempel har jag, som jag erkänner, lyssnat på Er ik  Has sles låtar på youtube och det jag inte blir så "glad" över är alla, jag antar tjejer, som påstår sig älska honom! Men fasen att de gör! de kanske älskar/avgudar musiken och låtarna men de har ingen aning vem han egentligen är... Jag må få mycket skit för det här men så tycker jag i alla fall. Jag erkänner att jag tycker att han är en grym musiker och har en fantastisk känsla i det han gör. Men jag skulle inte våga påstå mig älska honom! eller att han "finns i mitt <3" för den delen heller! 

 men grym är han!


Jag är glad jag fick en "kram" idag :)

den kommer jag att leva på länge...  


Kram

Av Ida - 17 juli 2009 20:39

steg upp på morgonen innan din (min) dag var riktigt vaken woowow vilken härlig dag!

 Är mitt uppe i min vanligt förekommande Ted Gärdestads-period som brukar infinna sig såhär på sommaren då solen skiner! Och dagen till ära så kan jag hålla med om den texten..


Jobbade inatt så jag vaknade inte förens vanligt folk som jobbar brukar ha sin eftermiddagsrast. Det här gjorde att jag missade mycket av solen idag.. men inte är jag bitter för det. Jag åt en välbehövd brunch/lunch-dinner eller nåt! Gott!! Jag grabbade tag i "Allt i Hemmet" och gick och lapade mig i solen, sköööönt. Jag blir ännu mer sugen på att packa mitt pick pch pack och flytta hemifrån, gärna till något litet torp eller stuga. Och få inreda hur jag vill, vita romantiska tyger och skirt blommiga kuddar och snirliga vita möbler och porslinet ska varas en fröjd för ögat och marina tavlor och en vacker självskötande trädgård med pioner bredvid vita utemöbler i trä som står under ett marinblårandigt parasoll och det ska finnas en hängmatta som hänger vid en stor fin ek och en vallmo-rabatt. Torpet ska ha stora vackra antika fönster för den här stugan/torpet ska ligga nära havet med en egen brygga där jag ska ha en bänk som jag kan sitta på och blicka ut över den vackra utsikten. Jag ska ha en eka förtöjd vid denna brygga som jag kan fara ut och ro i, glömma bort tid och rum för en stund!

Drömma ska man göra!!


Sedan efter att ha drömt mig bort i den fantasktiska framtiden så begav jag mig mot stan. Cyklade i det underbara vädret och kände mig tillfredsställd med livet. Parkerade cykeln och strosade genom stan. Gick först in på en butik jag inte sett förut och där fanns allt, ALLT, till min drömstuga!! Måste dit igen snart!

 "Världen-marknad" var placerade på torget och sålde specialiteer från europas hörn, mest olika maträtter och tillbehör. Trevliga italienare och fransmän fanns det mest av.. Dock såldes det för mycket nötter enligt mig.. Vågade inte köpa något förutom en god fransk crêpe, med citron på, mmmm! slog mig ner i parken och njöt av min crêpe och läste i min bok..


Strosade runt lite och kollade lite på beachvolley-turneringen som befinner sig på torget. Men lite tråkigt att kolla på sånt alldeles själv så jag gick till cykeln och cyklade strandpromenaden hem. Ibland är det väldigt skönt att vara själv, bara vara liksom. Gick sista biten hem och insåg att jag år ännu bättre nu än jag trodde. Känner inga måsten just nu. Bara typ ta hand om mig själv och hänga tvätten och så, men inte så att det är jobbigt. Nu löngtar jag ännu mer till att flytta hemifrån.

Men först ska jag besöka Schweiz ett år framöver. Jag ska ta en dag i taget och upptäcka nya saker.. Eller bara vara! Jag drömmer att det är sådär små vackra pittoreska kullerstensgator i byn jag ska bo i. Tänk er att ta en kvällspromenad i solnedgången.. Eller bara utforska byns alla hörn medan barnen är i skolan.. Träffa nya människor och uppleva en ny kultur.. I en stad där ingen känner en.. Jag längtar!


Hoppas det här inlägget var lite mer sammanhängade än det förra.


Kram

Av Ida - 15 juli 2009 21:02

jag börjar bli gammal och senil.. eller nåt.. glömsk i alla fall..


Bloggen har stått stilla men det är inte det mest överraskande! Jag har ändå mer än tio besökare/dag!! jag är förvånad iaf..


TACK TILL ALLA MINA TROGNA LÄSARE =)


Idag har varit en spännande dag.. Drog med mig J och hennes mrD (hahahaa)  och åkte och shoppade nej, jag menade sparade pengar!! Jag vann "vem sparade mest-tävlingen"!! Hihi

Sedan bad i havet!! wieeee


och nu sitter jag hemma och njuter av livet

(efter att ha ringt "support" för att min älskade nya dator inte ville få kontakt med nätverket men nu är det fixat;) )


SCHWEIZ om 26dagar!



GLAD jag är glad och jag vet inte riktigt varför!


Kram

Av Ida - 1 juli 2009 01:30

Jag lever livet utan att måsta skriva av mig i bloggen!! Är inte det härligt^^


Kanske, kanske inte.. För mig är det skönt.. Men för er som hela tiden suktar efter ett nytt inlägg kan nog "ge upp" eran regelbunda titt på mig blogg.. Titta in lika oregelbundet som jag skriver!


Jag lever, jag njuter och jag mår bra! Jag har ledigt i en vecka till. Jag har solat och haft riktigt ledigt!!

 Solar, badar och upptäcker skogar på små öar!


Jag har dessutom fått lyckan att jobba hos en underbar familj till hösten, då det bär av till Schweiz!! JA:)

Det värsta är att lämna alla mina fantastiska vänner!


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards