Ida -

Alla inlägg den 16 september 2009

Av Ida - 16 september 2009 14:40

Idag har jag städat reten av huset.. Nu är det bara att dammsuga på fredag så är allt klart:)

 Det kommer gäster då och då ska huset vara tipp topp!
Ska försöka komma ut ur huset i helgen.. E och jag kanske skulle hitta på något :D

Men iaf, sedan så åt vi lunch, onsdag=barnen hemma på eftermiddagen.. S har kompis här. J åkt till kompis.. Jag var och handlade mjölk och frukt och gissa vad?!?!?!

Emilia- Big big girl gick på radio!! Jag blev så nostalgisk och kände av min hemlängtan igen..


Men det är bara att bita ihop...oCh kanske börja på en ny stickning!


Kram


Av Ida - 16 september 2009 14:33

Tack läsare för eran tålmodighet.. Själv är jag inte så tålmodig av mig..

Var ska jag börja?


Fredag: Jag och E möts upp för att gå en runda på WS- trevligt trevligt! :D

Jag köper en finfin jacka :) Kanske inte riktigt säsong, men med en fleecejacka under så blir den perfekt! Bild

kommer förmodligen inte.. Så sluta hoppas! Jag är inne i en period då jag tycker att jag ser Osnygg ut i ALLT!


Sedan åker vi hit och ser på Lilla Jönssonligan och cornflakeskuppen, de är grejer det! Gottade mig med torkad

mango, Mums!

På lördagsmorgonen så tar vi det lugnt och sedan tar vi oss ner till tågstationen och åker till N. Hade högre

förväntningar på staden än vad som visade sig vara fallet.. Men det var trevligt ändå :)

Vi köpte med oss bröd och sallad och GODA bakelser och satte oss vid sjön och fikade! Sedan bar det iväg till Bern

och till E. Vi åkte tåg, strosade mot trammen och sedan åkte vi hem till henne.

Där bjöd föräldrarna på kräftor och världens godaste och bästaste förrätt! VÄSTERBOTTENSOSTPAJ!! Jag höll på att DÖ

av lycka!!

Nybörjare på kräftor, det var gott men kladdigt att rensa.. Men jag är mer för surtrömming.. potatis, tunnbröd, lök

och tomat!

Men kräftor var nästan lika gott!

Sedan blev det efterrätt, glass! MUMSFILLIBABBA!

Trevlig kväll!! Vi såg på Beck och sedan sov jag över där.

Söndag, heldag hos E! :D Hon var barnvakt så vi gjorde inte så mycket, men jag fick sovmorgon :D

God mat och så blev jag och E delaktig i en film, gjord av hennes au pair-barn! Så jag, med min kraggliga engelska

ska medverka på en film, som ska visas/göras i engelsk skola, haha!

Sent drog jag "hemåt", skönt med en helhelg borta! Höll på att somna på tåget, men jag höll mig, läste "Den blå

färgen" som jag läste för något år sedan och har sedan dess alltid haft den högst upp på min lista över

favoritböcker!

Väl "hemma" så tog jag tag i min stickning.. Stickade så händerna darrade och smärtade. Men det var så skönt att

bara sticka!

Var samtidigt gravid i femte månaden så jag mådde väl lite konstigt.. Men graviditeten var värd det!

VästerbottensOstpaj (innehåller mjölk :/ ) tackar man ju inte nej till.. Dock får jag skylla mig själv att jag inte

hade med mig några lactrase..


Blev en seeeen kväll..

Måndag- S hemma från skolan för att hon ramlat och tappat andan på söndagen. Själv är man ju lite härdad :P Så det

blir en lång dag eftersom jag ska städa halva huset och underhålla henne samtidigt, förbjudet med tv HELA dagen..

Och så var jag ute och sprang också :)

Men jag stickar litegrann.. eller mycket.. Två nystan gick åt på måndagen..

Gjorde mig redo för att bege mig mot F och franskakurs.. Hemsk tanke, vill inte tänka tillbaka på kursen.. En annan

dag kanske du får ett utlåtande om du ber snällt..

"Hem" igen, det börjar bli kallt här! HÖstväder!

Tack och lov så fick jag prata med mamma på telefon! en halvtimme senare är jag i M och beger mig mot huset.. Orkar

inte prata med någon.. Tur att de redan gått och lagt sig!

Stickade. Stickade. Stickade.

Tisdag, igår. Jag gjorde inte så mycket. STickade, tvättade fönster, lagade middag- FISK :)

Jag har aldrig gillat att springa men nu är det helt underbart att fara ut varje kväll/morgon och springa. Rensar

hjärnan något så oerhört! Dock undrar jag ibland vad folk jag möter tror att jag är.. Känslorna är väl svajiga kan

jag väl säga..

Åkte till sportaffären också. Tänkte kolla med slalomskidor och sånt.. Men det slutade med att jag köpte en kofta,

en sportigare munkaktig kofta. Det går inte att springa i bara kortärmad längre, så den behövdes! Jag lovar!!!

Sedan stickade jag färdigt min halsduk :D Den blev helt underbar!! Dock var jag lite för optimistiskt gällande hur

mycket garn som skulle behövas till avmaskningen så jag fick riva upp en bit.. Jobbigt men sant!

Såhär mysig blev den!!


Kraaaam


  

Av Ida - 16 september 2009 00:42

Jag är seg, uppdatering om de senaste dagarna kommer imorrn, jag LOVAR :D


Men nu är jag så GLAD över att jag lyckats sticka världens, iaf min VACKRASTE halsduk!! Bild kommer inom kort! Kanske till och med jag är med på korten ;)


KRAM

Ovido - Quiz & Flashcards