Ida -

Alla inlägg den 4 september 2009

Av Ida - 4 september 2009 10:39

Trög morgon..

Struntar i träningen idag! :o

Men en vilodag måste man ha! eller?

Vaknade efter för FÅ timmars sömn.. GÅr upp och inser att familjen har försvoit sig.. det vill säga jag kunde ha sovit en kvart till utan att någon skulle märka.. Fixar fika, ja det vanliga ni vet ;)


Går och lägger mig och sover SÅ SKÖNT!

Men då jag vaknar.. Usch! Hemska vaknande.. Här är jag som spänd hela tiden för vad som ska hända.. Så fort jag vaknar tänker jag på allt som kan ha hänt medan jag sovit.. MÅste kanske sluta med mina sovmorgnar.. Men på fredagar måste jag ha de i framtiden!


Okej, jag är gansak sent ute.. Men ändå!

Den 10 augusti hände det en olycka i Skellefteåområdet. Det var en buss som kraschade in i en 3,5hög viadukt med en busshöjd på 4,2. = inte bra!


Hela övre delen på den dubbeldäckade bussen rammades! (se bild längre ner)


Vad är det med det frågar ni?!?


JAG HAR PREMIÄRÅKT DEN BUSSEN! Min kära Pappa hade ett bussföretag som köpte den där bussen. Jag följde ner till Markaryd och fick se då den byggdes klart och så åkte vi, jag, pappa och farfar med den upp till L :) Det var stort.. Jag var väl 10-11 år!

Jag kommer fortfarande ihåg den utan och innan, jag agerade värdinna ett flertag gånger på bussen. SJälvvalt alltså..

 Gillade att påta omkring på bussen och så... :/ nu är den borta.. eller större delen av den.. Nu ska den skrotas.. :'(


Dock så såldes den för några år sedan så det är inte så hemskt.. Men ändå!


Jag är en ÄKTA bussmänniska som är uppväxt med/i bussar och GILLAT det =)


KÄnner mig lite som en svikare då jag nu äntrar ett TÅG-land.. Här är bussar en ovanlig syn.. Men man måste ju testa..

Tågets färdväg är så förutbestämt medan en buss lever mer!


Har en konstig känsla idag.. Har jag glömt något? Har det hänt något med någon? Varför känner jag såhär??


Kram

Av Ida - 4 september 2009 01:05

Vilket gäng!!

Hade förväntat mig tre fyra stycken plus mig.. Men det blev hela NIO!!!

 Varav två killar dessutom :o


Men 1 timme och 20 minuters resväg dit.. 2 timmar och 5minuters resväg hem..  Det vill säga nästan 3 timmar och 30 minuter för att vara social i två timmar :P

 Dessutom för 16franc.. ungefär 100kronor.. Men det var det värt :D Är till och med värt att göra det varje vecka tycker jag! Dock är det ju det där med restiden.. :P Men jag fick flera erbjudanden att sova över hos de som bodde typ "7 minuter med tåg" bort.. :)

 Alla bodde inom en radie av restid på 40 minuter (dock var den den längsta och innehöll buss, väntetid, metro) Men jag kom som inböling..


Samma sak om man jämför var i Sverige vi var ifrån.. Stockholm var den stad som var närmast Umeå.. HAHAHA

Men blir lite irri på folk som tror att "vilken skillnad det måste vara för dig att det är så varmt här nere, du är väl van med -30 och sånt!?!?" GAH, tror folk på det eller är det bara något de löjlas med?


Iaf, de var trevliga! Jag kan bortse från de kommentarerna:P

 I och M, de som håller i träffarna var hur härliga som helst! I var husmorsassistent och fru till prästen.. Hon var snäll och trevlig :) M var lite mer galen och härlig och hur skön som helst! Hon var rena damen, men hon hade då ett hjärta av guld =)


Det var roligt att se att alla au pairerna, nåja de flesta, hade familjen som man kände igen/blivit kontaktade av medan man sökte själv ;) Haha, jag kunde ha haft en tio dagar gammal bäbis om jag hade valt första familjen.. Men nej, jag ångrar mig verkligen INTE!


Dock planeras en lördag med utgång med "gänget".. Men jag har som halft lovat E att åka och umgås med henne.. HUR SKA JAG GÖRA?!? HJÄLP MIG SNÄLLA!


Ps, ska nog skaffa den så kallade resdagboken som alla pratar om.. kanske lite sent påtänkt men ändå:P


Kraam

Ovido - Quiz & Flashcards