Ida -

Alla inlägg under juni 2012

Av Ida - 9 juni 2012 23:43

Har suttit och gått igenom gamla webcambilder. Bland annat en film som jag och mitt AuPair-barn J satt och gjorde på flygresan mellan Geneve och Stockholm medan jag jobbade i Schweiz. Skoj! Insåg att jag pratade en jättekonstig dialekt då, inte norrländska över huvud taget. Då hade jag tandställning och vågade knappt öppna munnen. Ändå kan jag sakna den tiden i mitt liv. Sen fick jag syn på en fin bild på mig när jag för en gång skull visade tandställningen på bild. Sugen på blodapelsin efter träningen.


 


Sen en bild utan tandställning. Från dagen efter julfesten med jobbet. Utdragna lockar dagen efter..


 

Det leendet var värt att vänta fem år på. Fem långa och krävande år.

Av Ida - 7 juni 2012 21:49

Ogillar att prata i telefon. Har bävat mig inför dagens stora viktiga samtal alltför länge. Skjutit på det. Men efteråt gick luften ur mig och jag slappnade av. Det gick ju HUR BRA SOM HELST. Fattar inte varför jag ALLTID ska oroa mig så här.. Men nu är det gjort och det känns väldigt bra!


Annars har jag haft världens goaste eftermiddag och kväll med finaste finaste E. Blir så peppad och glad över våra samtal om livet. Våra skratt och dina kloka tankar. (Väldigt!) Framtida möhippetankar och känslor. Parfym och skoprovningar. Goa du!

Av Ida - 6 juni 2012 20:35





Bilder från den arrangerade vandringen i söndags. Dis och dimma. Fint folk.


Sen ser det ut såhär när några skidlärare laddar för hopp.


 

Och sen lättar. Efter en dags vandring i kängor på alla de möjliga underlag. Hejja oss!

 
Av Ida - 6 juni 2012 20:31





Bal. Fjädrar och fint.  

 
Av Ida - 1 juni 2012 13:13

  

Idag är det den första juni. Det är svinkallt som alla redan konstaterat på bloggar och facebook. Det regnar, vilket jag faktiskt kan tycka är mysigt. Jag går omkring med en goggelbränna den första juni. Peppar upp tvättdagen med Movits! Dansar mig genom längeheten med ullsockar och en tjock hals. Men det kommer bli bra. Det är första juni!

Ovido - Quiz & Flashcards