Ida -

Alla inlägg under februari 2012

Av Ida - 24 februari 2012 08:05

And off I go. Semestern är påbörjad, flyger till Stockholm om en stund. En vecka och några dagar, sen blir det fjällen TVÅ veckor. Kommer bli en braaaa semester!!!

 


TAGGAD.

Av Ida - 20 februari 2012 18:31

Har insett att det är svårt att packa för en treveckorssemester. Samt att det har varit underbart väder idag! Allt på en gång. Nu möte, sen vallning av skidor, sen baka o hänga tvätt. Packa ner i väskor. Sen nattjobb till på torsdag sen bär det av! Spännande, intensivt och underbart roligt!



Av Ida - 13 februari 2012 21:22

         


Skogsmys, Solmys, Pudermys, Snömys, Shreddmys och mammamys! Hög på livet.

Av Ida - 13 februari 2012 20:51

På befallning skriver jag detta inlägg. C har sagt sitt! Mitt internet är precis som vanligt inte så snabbt så de fina bilderna jag tänkte ladda upp får dröja ett tag till.. Tills dess..


   


Jag tänkte verkligen till när jag drog på mig det här när jag kom hem idag efter jobbet. Eller?


Nja. Supesköna coola leggings till en söt jeanstunika med puffärm samt ullsockar. Finfint!


Idag har jag än en gång förundrats över hur skönt det är att rälsen är borta! Och luggen är där. Himmel vad jag förändras!

Av Ida - 9 februari 2012 19:52

Spela Lana Del Rey # Spotify finfina grejjor. Gillar rösten, stilen, texterna, farten, känslan!


http://open.spotify.com/artist/00FQb4jTyendYWaN8pK0wa


Rullar i mina högtalare helahalvadagen.

Av Ida - 9 februari 2012 15:28

 


   


     


En helt vanlig onsdag. Flygande köttbulle har fått en helt ny betydelse. 

Synd att det inte ingår ljud i dessa bilder.    

Tid

Av Ida - 9 februari 2012 12:08

Hur snabbt en känsla kan förändras. Hur snabbt ens värld kan vändas upp och ner. Vändas tillbaka för att låta mig falla pladask åter igen. En "olycka" kommer sällan ensam. I det här fallet inte alls ensam.

Av Ida - 7 februari 2012 14:40

Vaknade med ett leende på läpparna idag, solen skiner och jag var utvilad. Planen för dagen var, att baka det alldeles underbara bröd som jag alltsom oftast bakar när jag ska bara bröd, det är ju så gott!


Passanade nog är månadens sötsak hos Söta Saker FRUKOST. Det finns ju ingen frukost som är komplett utan gott bröd så därför tänkte jag bidra med detta supersmaskiga recept!


 


Fick grundreceptet på FILLIMPA av en kompida för flera år sedan och har sedan dess exprimenterat och trixat flera flera gånger.


Idag blev det såhär:


 

Blanda 9 dl torrt (jag blandar Dinkelmjöl, Havregryn, Grahamsmjöl och lite vetemjöl) med 1,5 tsk salt och 1,5 tsk bikarbonat. Tillsätt sedan smått och gott av det du vill ha i brödet. Idag blev det russin, grovhackade mandlar och grovhackade torkade fikon. Tillsätt sedan knappt en deciliter sirap (efter tycke och smak) och 4-5 dl filmjölk, yoghurt eller mjölk (beroende på vad som finns i kylen). Kleta ihop och grädda i brödform/ar. Grädda i ca 45 minuter i 200grader. 


 

Jag gräddade i två mindre brödformar. Bakningen blir mycket roligare med fina formar!

 

Skär upp och smaska! Det är gott bara som det är med lite smör på.. Och såklart ska man C-vitaminboosta sig i samma veva med apelsinjuice och blodapelsinklyftor. Hoppas magen klarar av allt det sura men oh så goda!



   


Juicen smakar godast i min MuminVintermugg från Arabia som jag fick av mamma i julklapp.


Det här receptet kan alla baka! Superenkelt och dundergott. Prova!

Ovido - Quiz & Flashcards