Ida -

Alla inlägg under mars 2009

Av Ida - 30 mars 2009 12:19

Jag som jag kanske tidigare nämnt en bussmänniska.. Jag har förmodligen åka mer buss än vad du har!! Men ändå har jag inte råkat ut för någon busskontrollant, förens IDAG! På väg till skolan.. Var faktiskt lite läskigt, man började tvivla på biljetten.. :O ?!?!

Men jag överlevde och sitter nu på lektionen och vet inte riktigt hur jag ska börja skriva mitt engelskatal.. Ska handla om kaffe^^ Bara för att jag inte dricker det ska jag försöka påvisa att det är dåligt att dricka kaffe. Det här i ett tal på fem minuter..

Men nu ska jag försöka hitta någon bra statistik över hur mycket kaffe en genomsnittlig Svensk dricker/dag. Så om ni vet någon bra statistik så får ni gärna meddela mig :)


KRAM

Av Ida - 30 mars 2009 01:44

På min dansklubb så serveras vatten under dansen på söndagarna.. Då får man ta en plastmugg och skriva sitt namn på för att spara på muggar (och miljön!?) Det brukar bli några muggar på det där bordet så jag brukar rita kaos-artade streck på "min" mugg.. Detta även idag.. E och T stod där då jag kom dit så vi började tjattra litegrann.. Och T uppmärksammade mitt klottrande. Han började med att säga att det troligen tydde på psykisk ohälsa, och då svarade jag bara med att "det är bättre jag tar ut det på muggen än på någon/något annat. Då sa han "annars brukar jag vara emot klotter på muggen!" Jag och E kollar fundersamt på varandra och fattar inte vinken, förens T många sekunder senare förklarar att han syftade på muggen-toaletten. Och då föll jag och E in i ett låååååååååångt fnitteranfall ;P Som vi framförallt brukar göra då vi är trötta.. 


Dansade i lördags i Ske-hamn, haft bättre och sämre kvällar. Men kvällen fick ändå G+ i betyg. Dansade inte så mycket, men de danser jag fick vägde upp allt annat :)

Men mina knän är inte i prima skick måste jag säga :( Men jag överlever, som alla gånger tidigare^^


Sov Gott

Kram

Av Ida - 28 mars 2009 00:42

Vid vilket skede är det mysigt nära och när är det inträngande?


Jag börjar kunna tackla puckelpisten snart^^ När man har "två tränare" så börjar man ganska snabbt att förbättra sig.. Men då får man ju ta stötar som onda knän dagen efter.. Och ännu mer smärta i stukade handleden..



Vet inte hur handleden kommer kännas efter imorrn heller, men dansa måste jag så^^


Haft och göra med många "män" igår och idag.. Lustigt.. Vet inte varför.. SKIT! Jaja, glöm det. Galen på varför man inte får veta orsaker bakom vissa saker..


Men så har jag ju en rolig grej att berätta också^^ Jag har nästan fixat kavaljer åt min kompis ;) Men jag tycker bara hela situationen är rolig!! Som ett ljus på en mörk stig, uppiggande är det iaf^^


Nu ska jag natta! KRAM 

Av Ida - 22 mars 2009 22:58

Finns uppdelat i negativt och positivt..


Hatar att folk måste bli sjuka, speciellt då det gäller närstående :(


Älskar att jag har klarat skoterförarbevis i helgen^^ Och att det var så roligt att dansa idag.. Fast jag inte hann med alla.. Men det var något tjejöverskott, tyckte jag.. Men skoterkortet var roligare ;)


Körde skoter från 9 i morse till halv 3.. HELT UNDERBART!! Jag funderar tillochmed på att köpa skoter istället för bil :O MÅSTE bara få köra på det kommande påsklovet! :D


Hoppas du blir bättre!! Jag saknar er så oerhört! ÄLSKAR ER!!


KRAM

Av Ida - 19 mars 2009 23:23

För en säljare ska ALLTID komma i tid!


Jag/vi hade hela tiden trott att jag skulle tävla imorrn för titeln "Bästa säljaren".. Men efter många ifrågasättanden så kollade vi en extra gång och då inser vi att det var idag och INTE imorrn som tävlingen skulle vara..


Jag är SÄMST! Men jag struntar i det, men det är ändå störande att missa nåt..


GAAAAAAAAAAAAH!

Av Ida - 17 mars 2009 22:17

Förvirring i msn.


E är här och vi syndar. Vi har syndat fast det inte ens är lilllördag! Tro det eller ej, men så är fallet! Men då tröstar vi oss själva så vi MÅSTE dansa järnet av oss på fredag! För då spelar zlipsarna på ersboda, så man måste ju passa på :)


Annars har jag inte så mycket spännande att redogöra.


Här kommer lite ospännande information.. 

Varför prata om tvätt i ett mejl? kan någon förklara det för mig!?!?!


Idag var jag i lärarrummet så F ringde till B.. Jag hälsade till F och han hälsade tillbaka att han saknade mig.. Då sa jag, jag saknar dig också. Men då bröt N tystnaden och sa NU börjar jag bli orolig! Sånadär (internaskämt?)saker kan misstolkas ibland.. :P


E ska sova här inatt för att vi ska på universitetet imorrn på "öppethusgrejsimojs". Men hon sitter bara och sms.ar med massa människor.. Hon anser inte att jag duger! Och ändå sms.ar hon mig helt plötsligt. Dessutom ligger hon och asgarvar hela tiden! Kan det har något samband?

 Vet inte riktigt vad hon håller på med just nu.. Tror att hon sms.ar med nån kille hon känner.. Dem utmanar varandra..


Men nu ska jag försöka vara lite mer social, för att se om jag duger bättre!

 Kanske, kanske inte! Vem vet? Vi kan tydligen bara konversera via sms. Dagens teknik!!


Puss och Kram

Av Ida - 15 mars 2009 23:45

Idag blev det äventyrliga överraskningar.

 1. Jag har vart i Agnäs och åkt utförsåkning för första gången i mitt liv! jag måste erkänna att jag trodde backarna skulle vara större.. :(  Men man kan ju inte få allt ^^

 2. Sedan åkte vi till A för att äta middag och duscha och ha trevligt.. Dem har katter och hund, men sepåtusan, inte blev jag allergisk där inte! Jag som för fem år sedan skulle ha varit halvdöd efter tio minuter! stannade där i mer än en och en halv timma och jag överlevde med råge! Jag var inte ens nära och vara halvdöd. Så antingen är det något fel på min kropp (men det är det ju jämt..) eller så är det nånting annat! som är positivt som jag hoppas på^^ Sedan åkte jag och E till samkvämet^^ Och där hände det lite olika saker..

 3. Jag har dansat nästan en hel dans bara med min vänsterarm. Måste säga att jag är imponerad av att R kunde föra mig så bra med bara min vänsterarm. Jag är lite imponerad av mig själv åxå, att jag klarade av det är ju nästan ofattbart..  Måste dock erkänna att jag inte hade så stort val ^^ Har ju nämligen fortfarande sjukt ont i min handled fortfarande.. GRRR! Och sedan hade jag oerhört ont i, främst mitt högerknä, efter dagens skidåkning. Jag hotade till och med mitt knä med att jag skulle sluta åka slalom!! Men jag tog tillbaka det lika snabbt som jag sa det.. Det eftersom jag vet att aldrig, så länge jag står på benen, kommer sluta åka! Måste tillochmed erkänna att jag hellre slutar med dansen! OM jag skulle vara tvungen att välja alltså..

Bra dag alltsomallt!

 På tal om dans! Då jag skjutsade hem L ikväll så började vi drömma oss iväg till sommaren och sommarens alla underbara danser! och nu är vi ju sjukt mycket bättre än i somras så nu kan man ju bara ana hur bra danskvällar och sommarnätter man kommer få^^ Dreaming away..


Jag kom på att man kan vara askalas utan att ha gjort något speciellt! eller druckit!! Det är jag bäst på^^ Nästan, A och E är också ganska duktiga :p


En dröm kan inatt bli din, drömmar kan slå in!


Ha det askalas! Kram

Av Ida - 12 mars 2009 22:30

Eftersom jag är som jag skrev i förra inlägget.. Dvs bäst på att inte lämna in vissa skoluppgifter i tid.. Därför hade jag en muntlig filmanalys med K idag.. Jag visste förutsättningen att jag max kunde få G.. I slutet säger K att jag återberättar filmen på ett så romantiskt sett så hon börjar gråta.. Naw^^

 Sedan säger hon glädjande att hon märker att jag lagt ner tid på uppgiften så jag får klart Godkänt!! :D :D :D


Hade sovmorron till 1 idag dessutom^^

 Sedan "pysslade" vi på SmåF idag, mycket trevligt.

Sedan matte (tröööööööööööööööött)

Sedan hem..


Och vad händer efter det då, jo jag ska hjälpa till med skidskolan. Kände dock som att jag inte tillförde något.. Men man kan ju inte vara jättebra första gången med en sådan grupp...

 Men vad händer efter skidskolan är slut, jo då säger B att hon ska ha privat puckelpist-träning med mig.. Jag har åkt en gång förut och det var på friluftsdagen för tre veckor sedan.. Men jag ger mig inte i första taget så ut i pucklarna blir det. Gick skräp första gången, bättre andra gången osv. Vid kanske 6 försöket lyckas jag riktigt bra (tycker jag) men det finns ju alltid saker man kan förbättra..

 Men sedan är jag ju dum som jag är och slutar inte då det gick som bäst. Skulle jag ha gjort, för det gick riktigt skräp sista två. Men jag kan väl bara träna mer. Kände mig lite dålig då jag såg dem andra (dem som eg tränade^^) åka, men jag skäms inte över att jag inte kunde. Jag var ju där för att lära mig :)


Pucklar i pisten och ont i handled och knän är dagens resultat.


Kram och tare lungt i pucklarna!


Ovido - Quiz & Flashcards