Ida -

Alla inlägg den 7 september 2009

Av Ida - 7 september 2009 20:47

Dagen:


Jag vaknade som vanligt vid 7. Gjorde det vanliga en vanlig måndag.. städade.


Sen så hängde jag vid datorn.. Kanske blir utekväll med alla svenska au pairer imorrn.. eller mässa i svenska kyrkan.. har inte bestämt mig.. Lång eller kort resväg?

 Sen så cyklade jag ner till posten där vid halv 11... FY VILKEN KÖ! inte ens rusningstid ju.. Menmen, gick hyffsat snabbt ändå.

Cyklade runt litegrann.. In på OTTOs och så köpte jag sockar.. Finfina billiga sockar..


Sen hem och göra lunch, fick en extra lunchgäst också.. Gick bra, sen kom de som skulle laga pumpen.. Det STANK i hela huset, fy för avlopp!


Sen fick jag för mig att baka.. vilket jag gjorde.. Bakade lant-bröd :) Gott, och lite nyttigare att baka bröd än bullar:P

Fruktsallad till fika för tjejerna..

Ris och köttwok, jag lyckades!! Jippie!

 med bröd till så vart det extra gott :)


Sen så bar det iväg till IKEA för mig och mamman.

På väg dit, vid Bern så ser man de snötäckta Alperna!! Första gången jag såg alperna, WOW! vilken syn :) längtar!!


Sedan väl på IKEA så gick vi, relativt snabbt, men lagomt.. Hann se/köpa det jag ville :)

En lampskärm, som är lite mer "Ida".. Och så väggdekorationer som jag ska sätta på garderobsdörrarna tror jag:) 

Vallmo är så vackert.. Lycka


Lingonsylt i IKEA FOOD- Ovärderlig lycka!


LÄngtar til frukosten imorrn!


köpte även daim-kulor.. Blir kanska dajmkaka eller dajmmuffins eller nåt nästa vecka.. För just nu har vi fikabröd för flera kalas :P


ps. Ingen träning idag :o.. 


Kram

Av Ida - 7 september 2009 14:19

Jag vet, chockartat va?!?!?


Jag vet inte om jag nämnt det tidigare.. Men modet är lite (eller ganska) mycket efter här... TIll exempel så var jag tvärt inne på Vero Moda i lördags.. Och nu fanns det ett bord "Nyheter" och vad ligger där.. Jeansleggings! Jaja, men tänk ändå på att Vero Moda finns i flera länder! Alltså är det skillnad mellan länder.. Samma med H&M. Där finns nyheter som är några månader "gamla".. Men de affärerna är ändå väldigt "nu" jämfört med alla andra affärer..


Så därför ville jag kolla in lite höst-mode på internet.. Kollade några bloggar (!!) och blev lite nojjig över att jag inte har någon tidning att bläddra i.. Men iaf så ramlade jag in på asos.com och hittade två klänningar som jag vill ha!! okej, inga höstklänningar precis.. och jag vet, klänningar.. Men jag är en klänningstjej! okej, såhär såg de ut iaf!

Ovido - Quiz & Flashcards