Ida -

Alla inlägg den 18 januari 2010

Av Ida - 18 januari 2010 16:56

är inte särskilt bra!

Koom just på att jag inte lagt upp några bilder varken från förra helgen eller den här!!

Men mitt USB är fullt och då känns det onödigt att lägga över på datorn typ.. Eller så väntar massor med jobb att radera massa struntbilder från USBt,haha..


Ska försöka göra det ikvälL!

Jag är megajättesnorig så jag vet inte om jag åker poå kursen ikväll.. Borde väl det, men jag känner mig inte alls kry. Trodde först att snuvan kom från dammet som yrde upp då jag städade hela förmiddagen. Men så var tydligen itne fallet. Håll tummarna för mig!


Paris på fredag och då ska jag vara frisk!!!!!!!!!


Kramhej



Av Ida - 18 januari 2010 14:10

Nu tänkte jag bjuda på ett recept.. Det var ju ett tag sedan sist!

Det blir pizzadegsdags!


Deg, räcker till en hel plåt.


1/2 jästpaket

3 1/4- 3 1/2 dl ljummet vatten

2msk olja (jag brukar ta hälften raps och hälften oliv)

1,5 tsk salt

500 g mjöl


Rör ut jästen i det ljumma(fingervarma) vattnet. Tillsätt olja och salt. Rör sedan ner mjölet tills degen är lagomt hård. (Hellre lite för lös än för hård) Det kommer bli över mjöl som du kan använda vid utbakningen.

Jäs så länge som möjligt, helst minst en timme.


Kavla sedan ut och lägg på (bakplåtspapprad) plåt.

Fyll sedan pizzan med valfri fyllning. Tips från superpizzabagaren: Lägg osten först! Sedan skinka, svamp, salami och vad du nu vill ovanpå.  Grädda i ugn 200-225* typ 15-20 minuter.. Beror lite på.


Lycka till! (hemgjord pizza är väldigt lätt och gott! )


Kramhej 

Ovido - Quiz & Flashcards