Ida -

Alla inlägg den 17 januari 2010

Av Ida - 17 januari 2010 23:51

Dagen har varit helt jättebra! Jag är väldigt tacksam över att E övertalade mig att inte vara snål utan att vi skulle gå på museum! Dagen har tillbringats mestadels på Berns historiska museum. De hade många utställningar och vi missade en och en halv på grund av att vi började i den utställning som vi sedan tyckte var dålig och ovärd. Men vi hann med nästan hela Einstein--utställningen och Egypten, Asiatiska och mynten. Typ. Men vilken man Einstein var! Galet!


Sedan åt vi på DOnken (jag veeeeeeeeet!!!) en snabbis och sedan begav vi oss till E. Nu har jag alltså träffat hennes värdfamilj och sett huset hon bor i. Ett schweiziskt hus :D

Vi har planerat och tänkt och skrivit upp och kollat in och allt möjligt inför våran Parisresa! Jag är SÅ TAGGAD!!


Nu ska vi bara överleva tills på fredag så drar vi iväg dit :)


Sedan så har jag pratat med E på msn ikväll, väldigt trevligt att höra av dig!!


Nu ska jag knoppa!

Kramhej

Av Ida - 17 januari 2010 11:34

Våren knackar på dörren!! ÄR INTE DET SJUKT`?!?!?!? Det är ju bara den 17 januari......... Hoppas hemma gör mig stolt! Jag vill inte se på, jag vill inte se då våren gör entre efter fem vinterdagar.


Nu ska jag in till Bern och möta upp E för att gå på museum (ett måste innan jag åker hem!?) Sedan ska jag få följa med henne hem och hälsa på.. Ska bli trevligt.. Hoppas bara de kan engelska! Annars får E tolka, stackars henne!


Familjen kommer hem innan jag kommer tillbaka.. Så jag har lite panik över om jag borde hinna städa en gång till innan de kommer hem.. Det vill säga innan jag åker till Bern. Det vill säga, jag har 20 minuter på mig att bestämma och göra det.


Nej.


Trodde ju att jag skulle sova jättebra i gästsängen. Icke sa nicke. vid 7 vaknade jag och visste inte varför. Kanske var tvungen att gå på toa? Nej. inte det. Sedan vaknade jag igen vid 9 och hade ingen aning om varför. Sedan vaknade jag sista gången för 40 minuter sedan. Då steg jag upp. Kollade mig i spegeln och hade liggmärken på högra kinden och mitt ögonbryn var helt olikt sig. Hur kan sånt hända?


Men nu är jag lite med nautral i ansiktet.

Ska bara äta färdigt och sedan så tar jag cykeln ner till bahnhof. Nej föresten, det gör jag inte. För cykeln har inten stänkskärm, samt att det töar. Ingen bra kombination!



Kramhej



Ovido - Quiz & Flashcards