Ida -

Alla inlägg den 30 januari 2010

Av Ida - 30 januari 2010 13:04

eller bara dåligt klädd?


Jag har i alla fall överlevt dagens kyla! Gick troget upp där vid kvart i 8. Äta, klä på sig och fixa inför avfärd mot the place: Middagsberget och skidskolan i Vännäs. Dock är jag ju en duktig tidspessimist så jag kom 5minuter innan start. Lite brådis!


Jag fick hjälpa till i en Grön grupp med 7 barn. Dem var väldigt jämna i kunskap förutom en kille som förmodligen aldrig åkt förut. Det blev så att jag fick ta de 6 andra barnen och köra! Dock var det så kallt så de stackars barnen höll på att frysa ihjäl. Det var ju ändå 19 minus, inte optimalt för skidskola men vad gör man inte! Vi var in och värmde oss två gånger och då insåg jag bland annat att jag har en fd lärares dotter i min grupp. Sen så träffade jag ännu en fd lärare, trevligt trevligt!


Jag är typ sämst men jag tycker faktiskt att det är riktigt roligt med skiskola! Och alla barn som lär sig mer och mer hela tiden och se dem nöjda över sig själva! För egentligen är det ju det allt går ut på, att de ska lära sig och tycka att det är roligt, kunna vara stolta över sig själva!


Imorgon är en ny dag, med nya utmaningar!


Kramhej

Av Ida - 30 januari 2010 12:56

Igår glömde jag att skriva om en glädjande sak jag gjorde. Jag nämnde kanske att det var jag och alla businessmänniskor som flög från Geneve igår. Synen jag fick av alla de andra resenärerna var att dem var sura och bittra och inte alls trevliga. Då jag kom fram för att visa min biljett så sa jag ett "Bonjour". Kvinnan som tog emot bilkjetten verkade inte alltför glad över dagens skörd resenärer. Men efter mitt Bonjour och efter hon rivit biljetten och kollat passet för att ge över det till mig så sa hon (översatt till svenska) "Tack, och ha en trevlig resa! Hejdå!" Ett artigt Merci och ett leende kom från mig. Tänk vad man kan göra med ett leende! Och ett hej! Ibland är man kanske absolut inte på det humöret. Men någon gång ibland kan du väl bjussa på ett leende och göra någon glad i den så annars bittra världen!


Jag är säkert på att hon kände sig lite bekvämare att ta emot de bittra affärsmännen efter det! Jag blir då genast gladare om någon hälsar på mig.. 


Kramhej

Ovido - Quiz & Flashcards