Ida -

Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Ida - 6 januari 2010 23:18

Hoppas, hoppas, HOPPAS!! Håller tummarna för att min plan ska gå i lås. Jag dricker Echinaforce, har alltid tjocksockar på mig  och planerar för att INTE, verkligen INTE bli sjuk!

Som det ser ut nu blir det wankdorf och inhandlande av Parisbiljetter på lördag. Sedan åker nog jag och J till Jungfrau och åker slalom på söndag! Han påstår att det är riktigt bra pister där. Jag tror honom, så jag måste ju dit och testa!

Sen hoppas jag på att vi blir några som åker till Engelberg nästa helg. Kanske till och med med övernattning?

VILL..

Jag ska inte snåla nu, jag ska passa på att göra de här sakerna nu! Eftersom jag VILL och jag VILL verkligen åka slalom. Och jag litar på B och F då de säger att Engelberg är Schweiz bästa skidåkning!


MÅSTE. Elle rjag hoppas och tror och vill att det ska gå!


Sedan sist blir det ju, en förhoppningsvis fantastisk helg i Paris!


Kramhej

Av Ida - 6 januari 2010 08:41

Jag är så sjukligt trött, vilket jag får skylla på mig själv. Med tanke på att det blev riktigt sent igårkväll. Men det var det värt!


Tyvärr så är det så att mamman är hemma idag för att hon är sjuk. Dvs. Jag kan inte ta en tupplur. Eller egentligen kan jag väl det, men känns inte särskilt bekvämt. Jag har som ni säkert vet, varit halvförkyld en längre tid. Nu är jag dock ännu mer förkyld. Och jag får hoppas att det är det som gör att den snart försvinner helt! För jag orkar verkligen inte vara sjuk i helgen. Har massor med saker jag vill göra.

Tusan också! Varför har jag inte gjort mer under hösten så att jag bara skulle kunna njuta nu?

Nä, mina planer ser preliminärt ut såhär:

Fredag: barnvakt

Lördag: eventuellt Wankdorf med E

Söndag: förhoppningsvis Jungfrau och åka slalom!

vecka.. jobba..

Fredag: ?

Lördag: Engelberg, hoppas hoppas hoppas!

Söndag: Vila? kanske se alpint på tv?

vecka.. jobba..

fredag- söndag: Paris?

vecka.. jobba..

fredag: förmodligen hem!! :D (bli inte arga nu!)



Kramhej

Av Ida - 6 januari 2010 00:38

Jag tror inte ens att det här landet har någon aning om att Sverige nyss krossade Schweiz i bronsmatchen i JVM med 11-4.

Jag skulle möta E i Bern för att köpa biljetter. Men de hade redan stängt. Så vi får ordna det någon annan dag.

Sedan tvingade jag med henne runt hela Bern för att hitta någon öppen bar med tv. För jag trodde åtminstonde att en bronsmatch i ishockey var lite populärt här. Men icke sa nicke. Vi satte oss i en bar, köpte dricka, försökte undvika en läskig typ, överlevde obehagliga toaletter för att se matchen som skulle börja 22. Vilket den inte gjorde, inte på de tv-apparaterna i alla fall. Cricket var tydligen mer intressant?!?!


Men jag hade en trevlig stund i alla fall! Åkte "hem" med 23.08tåget Kom in i mitt rum vid 23.50 och slog på tvn. Letade igenom ALLA kanaler men hittade ingen hockey överhuvudtaget! Då går jag in på Svtplay-Livesändningar och ser slutet av matchen! Me löve schweden och SvtPlay.

De spelade bra tredje perioden i alla fall, den del jag såg alltså!


Kunde inte stänga av efter slutsignalen heller.. Var "tvungen" att höra vad de hade att säga om matchen. Och blir jag inte lycklig då jag ser/hör att Micke Renberg är där! Kände mig som hemma då han prata!


Nu ska jag sooooova,


Kramhej

Ovido - Quiz & Flashcards