Ida -

Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Ida - 21 januari 2010 15:27

Jag har haft en egen uppgift idag. (förutom jobbuppgifterna) Och jag klarade det!! Jag tvivlade länge på mig själv, jag har gått igenom massor med planer, jag har nästan gett upp, jag har nästan brytit ihop. Men jag samlade mod, ringde först och frågade U om jag fick låna deras telefon. Sedan slog jag numret till det hotell i Paris som jag och E ska bo på. Jag hade förväntat mig det värsta. En fransos som inte kunde ett ord engelska och som skulle skälla ut mig. Jag börajde så smått på franska, men han fattade inte så jag frågade den hemska frågan "Parlez-vous anglais?" Och fick ett klockrent svar: "Yes of course!" VILKEN STEN SOM FÖLL FRÅN MITT HJÄRTA! Tacka vet jag ett försök på franska i alla fall. Jag ogillar skarpt att prata i telefon med folk jag inte känner väl. Så jag var riktigt nervös. Men jag har ringt. Killen sa att det var okej att vi anländer vid midnatt. TACK! Jag var som sagt så sjukligt nervös. Hopaps inte E har för stora förhoppningar på min franska bara! Parlören är nedpackad och vi kan tydligt visa att vi inte är engelsmän. Hoppas jag. MÄn är vi då inte i alla fall.

Men Metron ratar jag på kvällstid. Blir att ta taxi!


Så jag har besegrat mycket idag!


E tipsade mig om en film, egentligen två stycken, igår. Så jag började se ena igår, första filmen. Sister Act. Vilken bra filM! riktig må brafilm. ROligt är den ju också! En superbra film att se själv :D Såg andra delen i morse. Sedan så har jag sett uppföljaren. Sister Act 2. Men jag msåte säga att ettan är bättre. Som det som oftast är!

SE DEN! Ett HETT tips!!


Bra nyheter, E är frisk från magsjukan!


Paris imorgon helt enkelt!! Kan inte fatta de. Sedan är det bara åtta, ÅTTA dagar kvar! Ååh, det är så overkligt! Men jag ska passa på att göra massa saker nästa vecka.

Några saker jag "måste! göra. 1. sista kursen, ett måste? 2. Bio 3. STARBUCKS! 4. fotopromenad (hoppas på BRA väder!) 5. en runtur i centrala Murten/Morat. 6. Baka något. 7. Packa och städa ut så de inte ens märkt at tjag varit här i ett halvår! 8. Köpa min sista tågbiljett. 9. Åka tåg till Geneve. Checka in. Lämna landet.


Är ni med mig?


KRAMHEJ

Ovido - Quiz & Flashcards