Ida -

Alla inlägg den 29 januari 2010

Av Ida - 29 januari 2010 16:09

jag hänger på Arlanda i flera timmar. Dock är det ganska tråkigt då man är själv och bara längtar efter att få komma hem!!


I morse så sa jag hejdå till tjejerna och så skjutsade U mig till tågstationen. Blev ett väldigt bra hejdå förutom att mannen i huset INTE ens kom ner och sa hejdå. Men det är ju hans problem om han inte gör det.

Jag lider inte av det i alla fall.


Sedan åkte jag tåg med all min jäkla utrustning och packning. Intressant att gå upp i ett tåg med en hård resväska, ett skidfodral och en bag. Det går inte så bra! Och så får jag alltid panik och tror att tåget ska rulla direkt! Men jag kom mig i alla fall in i en väldigt bra vagn som hade väskförvaring eller egetnligen skidställ. Så då jag tryckt in min packning där så var den full! Haha

 Tåget har aldrig tagit så lång tid.


Väl framme på Genf flughafen/Geneve aeroport så gick jag och haffade en väskvagn! Puh! Men det är så smart med deras väskvagnar!! MAN KAN ÅKA RULLTRAPPA MED DEM! Supersmidigt och snabbt.. typ


Jag gick flör att checka in bagaget. Visste att jag hade övervikt. Dock bara 2 kilo! Dessutom så skulle jag ju checka in mina skidor. Men jag behlövde inte betala ett öre för varken övervikt eller specialbagage! LYX!

Sedan begav det sig genom säkerhetskontrollen och gå och köpa någon lunch. Baugette, croissant och iste! Mumma!

Sedn på flyget. Ett litet mysigt SASflyg med ca 22 rader men rad 13 existerade inte.

Jag fick i alla fall fönsterplats och hade ingen bredvid mig. I sätet mot gången så satt en kvinna. Hon varnade mig om att hon hade klaustrofobi och att hon hade jättejobbigt då alla ställde sig upp efter landningen.Så jag skulle helst inte stressa henne ännu mer. Okej för mig men sedan så fick hon flytta innan landningen så jag satt själv sista kvarten. SKönt eftersom jag hade fått värsta snuvan på planet och då vi skulle landa så slog det så extremt mycket locl för öronen så jag höll på att dö. Hela huvudet var en stor smärt-boll. Jag grät till och med och hur ofta gråter man pga smärta? SÅ jag fasar lite över nästa tur upp till Umeå.... Men jag ska nog överleva.. Förhoppningsvis!

Har ätit godis och varit en sväng på apoteket. Även hittat en megasnygg handväska från Tiger of sweden.. Dock kostar den 2499 och det är inte riktigt min budget.. Så nej. Men i och för sig så köper jag typ inte en väska om den kostar mer än tvåhundra. Och då ska jag verkligen bverkligen GILLA väskan. Men skor är lite roligare att lägga pengar på. Nej nu ska jag chatta färidgt med J, hon jag varit au pair för.


Kramhej



Ovido - Quiz & Flashcards