Ida -

Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Ida - 10 januari 2010 00:19

Haft en otroligt fantastisk dag med trevliga E. Eller var det ElinUS?

Först åkte jag in vid 11.17, i Bern vid 11.52 Gick och köpte söndagens utflyktsresebiljett! alltså tågkort ToR samt liftkort! Riktigt spännande :)

Så imorgon, klockan 7 lämnar jag huset för att bege mig till Jungfrau region och åka skidor. Helt ensam! Ibland ska man upptäcka på egen hand...


Sedan gick jag och kollade januairrean.. inte så imponerande men på Clockhouse så hittade jag en kjol som satt som en smäck samt en härlig längre tröja. Sedan träffades jag och E för att göra av med pengar på tågbiljetter till Paris! Så nu är det gjort. Tur att hon som expeditierade oss var på bra engelska och väldigt väldigt trevligt. För vi hade svårt att bestämma oss! Efter 40 minuter var vi nöjda, och lite fattigare. Vi begav oss med tramm till Wankdorf för att kolla in den kända Zara-affären! Efter lite bök och stök så hittade vi shoppingcentret och kollade in Zara.. Vi blev lite besvikna båda två men hade ändå varsin påse i handen då vi gick ut. Sedan gick jag in på Clockhouse som låg där och hittade jättemysiga sockar. Så jag var ju tvungen att köpa dem också. Altlså är jag fattig efter dagens strapatser!

Sedan åkte vi in till Berns centrum igen och gottade oss på gissa nu, Donken/den gyllene fågel- Mc Donalds helt enkelt! Själva stället är jättefint men jag är fruktansvärt chockad över att jag åt deras mat. Det var relativt gott. Men Frasses och Max slår ju såklart Donken med stormsteg ;P Mätt blev jag och efterrätt lyxade vi til oss också! Satt kvar där i en halv evigthet. Men jag hade ruksigt trevligt!

Kom dock "hem" igen senare än beräknat och jag kan nog kanske möjligtvis ha råkat väcka hela familjen.. oooooooooooops!

Men skidorna och stavarna är intagna. Matsäcken är fixad. Jag är nyduschad. Väskan och alla saker jag "måste" ha med är framtagna. Även alla mina kläder! Dessutom är det nog dags att inviga julklappen jag fick av mamma. Mammeluckerna! Ser fram emot det..

Har kollat tågen hela vägen dit och sedan tillbaka. Har lagt fram biljetterna och allt annat och nu ska jag bara sova innan jag ska upp igen om 6 timmar. Puh. Men jag hinner kanske sova på tågen.. Eller inte. Måste byta tre gånger..  Hinner nog inte somna innan jag ska byta igen :P Men jag ska ju åka skidor!! :D


Nu ska jag sova, nattinatti!

Kramhej

Ovido - Quiz & Flashcards