Ida -

Alla inlägg den 16 januari 2010

Av Ida - 16 januari 2010 22:07

Jag har ofta väldig tmånga tankar och jag är ofta upptagen med att sortera dem och komma ihåg dem..


I flera (MÅNGA) nätter i rad har jag drömt väldigt konstiga drömmar.. Väldigt ovanligt för att vara Ida-drömmar. Jag vet inte riktigt vad som har hänt men jag sover jättekonstigt på nätterna. Jag sover inte bra alls!

Någon dag tidigare i veckan så drömde jag en sådan konstig/ovanlig dröm så jag var tvungen att skriva ner den. Det slutade med att det blev en fyra sidor dataskriven lång novell.. Det händer inte ofta!!


I torsdags så åkte ju familjen till Sverige. Så hela torsdagen såg jag ju film.. Sedan åkte jag till Lausanne trots att jag inte mådde helt bra. Det var trevligt att se några igen. För många har ju redan åkt hem till sverige..

På fredagen sov jag ut jättelänge. Väldigt skönt att inte ha någon tid att gå upp till och INTE vakna av en nästintill främmande familj!

Fredagen bestod i filmtittande, lite jobb.. Sedan mötte jag upp E på tågstationen och vi hann med att besöka kullen och massor med prat innan vi skulle hämta S på tågstationen för att sedan handla matsäck och åka "hem" och göra pizza. Vi såg även "Flickan som lekte med elden". Vad mycket man upptäcker andra gången man ser en film (trots att jag pratade typ hela tiden, FÖRLÅT!!) 


E sov ju över här före jul. Och så var ju S med i Zermatt. I Zermatt påstod S att jag pratade i sömnen. Jag sa att jag absolut inte kunde prata i sömnen och att jag inte gjort det förut! Och fast hon sa att det måste ha varit jag så tänkte jag att det inte var det vad de än tyckte!!!! MEN så fick jag veta igår att jag hade pratat i sömnen då E sov över här också!! PANIK!! Det har typ varit min värsta mardröm att jag pratar i sömnen och säger något olägligt! Fy, Tvi, Blä, USCH! Jag kommer inte släppa det i första taget! Säg gärna till mig om ni hört mig prata tidigare!? Annars försöker jag inbilla mig att det är för att jag är här i det här landet.. Och att jag kommer sluta när jag kommer hem :) Snälla, har du hört mig prata i sömnen?


En väldigt konstig sak som jag kom på mig med att sakna för någon dag sedan var knarrande golv. Ni anar inte hur mycket jag har svurit över knarrande golv, men det låter så himla hemtrevligt nu då jag tänker efter! Mer knarrande golv åt folket! Mer hemtrevliga saker!


Jag har dessutom blivit lite mer schweizisk. Jag har inte lagt på mig så mycket schweiziska saker. Men jag har börjat tänja på min integritet. När är någon för nära. När ställer sig någon just bredvid mig. Går förbi mig med 10 centimeters mellanrum. I början blev jag förskräckt och kände mig påhoppad. Men nu blir jag bara lite irriterad om de råkar nudda i mig. Ni vet, ta i mig rent fysiskt. Inte nudda min integritetsbubbla. Förstår ni?


Idag var jag i Engelberg och åkte slalom. Var väldigt skoj att åka dit med S och J. Jag hade i alla fall väldigt trevligt! Men jag var inte så bra sällskap i slutet då jag var helt slutkörd. Men så är det ibland...

Sista gången jag såg J innan jag åker hem.. Den lilla elakingen ska på skidsemester i två veckor! Men jag missunnar inte honom det!


Det var inte alls lika bra som Grindelwald men nu har jag provat fler skidställen i det här landet! Prestige.


Som sagt så sov ju S över här till idag. Och gästsängen står fortfarande kvar. Det betyder att jag kommer få sova skönt i flera dagar!! (gästsängen är ungefär 100gånger skönare än au pairsängen!!!!!!!!!!)


Evelina: du borde var inne mer på msn så jag får prata med dig!!!

Mormor: Ibland har jag inte så mycket tankar.. Det är oftast då jag jobbar som tankarna kommer upp. Men nu har jag inte jobbar sedan i onsdags så då blir det lite lite bloggande..

Martin: Det är ju typ bland de bästa filmer som finns!!!


Nu ska jag njuta lite av sista kvällen ensam i huset! Det vill säga. Se film i soffan! (i vanliga fall brukar jag ju se film i mitt rum..)


Ovido - Quiz & Flashcards