Ida -

Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Ida - 13 januari 2010 18:27

mår jag just nu..

Kanske magen strejkar för att jag inte gick ut i snön tidigare idag?

Magen är upp och nervänd och jag vill bara lägga mig ner på golvet och tycka synd om mig själv!

Tyvärr så blev jag "tvungen" att avboka kvällens fika med E i Bern.. :( SKIT OCKSÅ! Åååååååh neeeej! Pallar inte ännu en kväll här i mitt lilla rum. Jag får la ta mig i kragen och gå en långsam promenad i alla fall... Kanske blir upp på kullen.. I mörkret.. Sedan kanske ner i stan.. bara jag kommer ut. Eller så kanske jag lägger mig i en snödriva och kräks?


Ja, ni förstår hur trevlig min kväll kommer bli............



Pyttsan

Av Ida - 13 januari 2010 16:21

Dagens träning har bestått i att släpa en FULL komposttunna 50 meter i 10 centimeter snömodd. Jäklar anamma.

Muskler! Men jag har aldrig känt mig så svag som i morse..

Det var lite lättare att släpa upp den .. då den var tom alltså.


Hejja Ida!


Kramhej

Av Ida - 13 januari 2010 14:40

Jag tror det här är första gången i mitt liv som jag inte passar på att vara ute och leka i snön.. Barnen är ute, åker pulka och skärtlapp. De bygger snögubbar och busar. Varför är inte jag där ute också?

dåliga förklaringar:


- jag tvättar

- jag tycker det är jobbigt att klä på mig

- "pinsamt" för barnen.

- pinsamt för mig.. (inte för att jag någonsin brytt mig om det förut!)

- barnen är med sina kompisar

- jag har vuxit upp (knappast!!)

- det är massa mammor som står där..


tyvärr har jag ingen bra förklaring och jag är helt säker på att det är den sistnämnda som är sann.

De kommer förmodligen att börja prata med mig. Och så tror jag också att tjejerna tycker att jag är knäpp om jag börjar leka på deras nivå.. de är ju trots allt 8 och 12. Dvs självständiga och behöver ingen au pair. Punkt.


ps. det är nog mer än en decimeter snö..


kramhej

Av Ida - 13 januari 2010 13:47

går en Carolalåt..

Jag befinner mig mitt i ett snökaos. inte för att jag anser att det är nog mycket snö för att det ska finnas själ att det ska bli kaos. Det snöar. Det är kanske en decimeter på gräsmattan. 5 centimeter på vägarna. Och det är kaos. KAOS. U sa att det tog en timme in till Bern i morse... Det brukar ta en kvart.. Hon körde förbi olyckor.. (vinterdäck någon? ) Och hela flygplatsen i Geneve är stängd på grund av det så kallade "ovädret". Jag ler bara. Allt blir så vitt och frifullt då det snöar..


Men i norra delarna av Sverige där klarar vi en meter innan det börjar kallas kaos..


Suck


Kramhej

Ovido - Quiz & Flashcards