Ida -

Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

Första gången

Av Ida - 13 januari 2010 14:40

Jag tror det här är första gången i mitt liv som jag inte passar på att vara ute och leka i snön.. Barnen är ute, åker pulka och skärtlapp. De bygger snögubbar och busar. Varför är inte jag där ute också?

dåliga förklaringar:


- jag tvättar

- jag tycker det är jobbigt att klä på mig

- "pinsamt" för barnen.

- pinsamt för mig.. (inte för att jag någonsin brytt mig om det förut!)

- barnen är med sina kompisar

- jag har vuxit upp (knappast!!)

- det är massa mammor som står där..


tyvärr har jag ingen bra förklaring och jag är helt säker på att det är den sistnämnda som är sann.

De kommer förmodligen att börja prata med mig. Och så tror jag också att tjejerna tycker att jag är knäpp om jag börjar leka på deras nivå.. de är ju trots allt 8 och 12. Dvs självständiga och behöver ingen au pair. Punkt.


ps. det är nog mer än en decimeter snö..


kramhej

 
 
Ingen bild

13 januari 2010 17:35

Men Ida vad har du blivit för fegis . Tag dej själv i kragen .... gå ut i snön och visa vad man kan göra i snön
Ljus lyktor bl. a änglar o.s.v

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 13 september 2013 09:36


Jag behöver luft. Natur. Träd. Fri himmel. Vindens sus. Känna marken. Hoppa. Skutta. Natur. Jag behöver luft.        ...

Av Ida - 2 september 2013 18:28


     

Av Ida - 2 september 2013 18:14


Grekiska macrones.         Vill ha. Vill tillbaka. ...

Av Ida - 23 augusti 2013 13:46

Det finns stunder av tvivel, av trygghet och också en vilja bort från det. Just nu vill jag bara kasta mig ut, igen. Bort från det trygga lilla livet. ...

Av Ida - 31 mars 2013 23:55


      Jag är glad. Och lycklig när jag får göra det jag vill.. ...

Ovido - Quiz & Flashcards