Ida -

Direktlänk till inlägg 6 januari 2010

Krossade

Av Ida - 6 januari 2010 00:38

Jag tror inte ens att det här landet har någon aning om att Sverige nyss krossade Schweiz i bronsmatchen i JVM med 11-4.

Jag skulle möta E i Bern för att köpa biljetter. Men de hade redan stängt. Så vi får ordna det någon annan dag.

Sedan tvingade jag med henne runt hela Bern för att hitta någon öppen bar med tv. För jag trodde åtminstonde att en bronsmatch i ishockey var lite populärt här. Men icke sa nicke. Vi satte oss i en bar, köpte dricka, försökte undvika en läskig typ, överlevde obehagliga toaletter för att se matchen som skulle börja 22. Vilket den inte gjorde, inte på de tv-apparaterna i alla fall. Cricket var tydligen mer intressant?!?!


Men jag hade en trevlig stund i alla fall! Åkte "hem" med 23.08tåget Kom in i mitt rum vid 23.50 och slog på tvn. Letade igenom ALLA kanaler men hittade ingen hockey överhuvudtaget! Då går jag in på Svtplay-Livesändningar och ser slutet av matchen! Me löve schweden och SvtPlay.

De spelade bra tredje perioden i alla fall, den del jag såg alltså!


Kunde inte stänga av efter slutsignalen heller.. Var "tvungen" att höra vad de hade att säga om matchen. Och blir jag inte lycklig då jag ser/hör att Micke Renberg är där! Kände mig som hemma då han prata!


Nu ska jag sooooova,


Kramhej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 13 september 2013 09:36


Jag behöver luft. Natur. Träd. Fri himmel. Vindens sus. Känna marken. Hoppa. Skutta. Natur. Jag behöver luft.        ...

Av Ida - 2 september 2013 18:28


     

Av Ida - 2 september 2013 18:14


Grekiska macrones.         Vill ha. Vill tillbaka. ...

Av Ida - 23 augusti 2013 13:46

Det finns stunder av tvivel, av trygghet och också en vilja bort från det. Just nu vill jag bara kasta mig ut, igen. Bort från det trygga lilla livet. ...

Av Ida - 31 mars 2013 23:55


      Jag är glad. Och lycklig när jag får göra det jag vill.. ...

Ovido - Quiz & Flashcards