Ida -

Direktlänk till inlägg 30 januari 2010

En tanke

Av Ida - 30 januari 2010 12:56

Igår glömde jag att skriva om en glädjande sak jag gjorde. Jag nämnde kanske att det var jag och alla businessmänniskor som flög från Geneve igår. Synen jag fick av alla de andra resenärerna var att dem var sura och bittra och inte alls trevliga. Då jag kom fram för att visa min biljett så sa jag ett "Bonjour". Kvinnan som tog emot bilkjetten verkade inte alltför glad över dagens skörd resenärer. Men efter mitt Bonjour och efter hon rivit biljetten och kollat passet för att ge över det till mig så sa hon (översatt till svenska) "Tack, och ha en trevlig resa! Hejdå!" Ett artigt Merci och ett leende kom från mig. Tänk vad man kan göra med ett leende! Och ett hej! Ibland är man kanske absolut inte på det humöret. Men någon gång ibland kan du väl bjussa på ett leende och göra någon glad i den så annars bittra världen!


Jag är säkert på att hon kände sig lite bekvämare att ta emot de bittra affärsmännen efter det! Jag blir då genast gladare om någon hälsar på mig.. 


Kramhej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 13 september 2013 09:36


Jag behöver luft. Natur. Träd. Fri himmel. Vindens sus. Känna marken. Hoppa. Skutta. Natur. Jag behöver luft.        ...

Av Ida - 2 september 2013 18:28


     

Av Ida - 2 september 2013 18:14


Grekiska macrones.         Vill ha. Vill tillbaka. ...

Av Ida - 23 augusti 2013 13:46

Det finns stunder av tvivel, av trygghet och också en vilja bort från det. Just nu vill jag bara kasta mig ut, igen. Bort från det trygga lilla livet. ...

Av Ida - 31 mars 2013 23:55


      Jag är glad. Och lycklig när jag får göra det jag vill.. ...

Ovido - Quiz & Flashcards