Ida -

Alla inlägg den 18 augusti 2009

Av Ida - 18 augusti 2009 22:26

Nu är jag inte lika mån om att klättra på väggarna..


Efter en helt magnifique kvällspromenad med sköna friska och varma vindar och tankar så är jag mer tillfreds än jag någonsin varit, sedan jag kom hit..


Jag bestämde mig under middagen att jag skulle gå en promenad, för trots "regnvarning på kvällen" så lyste solen med sin närvaro och molnen med sin frånvaro.. Så jag satte på mig mina sandaler, packade min väska med kamera och skönlitteratur (se bild1) och en kofta för säkerhets skull..


Traskade upp på cykevägen och följde den en bit.. tog av snett till höger (efter bondens enormt vackra, stora och pittoreska hus)

Följde ängsvägen (traktorväg) en bit.. det va höjdskillad kan jag lova! gick mot oändlgheten tills jag hittade den lilla stigen jag sökte! följde den en ganska lång bit tills jag kom in i skogen och sedan ut igen på toppen och där var den!! Solnedgången med sin ståtliga glans!


Med den vackra utsikten över M! Men den gamla ringmuren och huset där jag för tillfället bor..


Najs, men ni får avgöra.. Vilken utsikt var vackrast? dagens eller gårdagen?



Kram

Av Ida - 18 augusti 2009 11:07

Får man klättra på väggarna?

Och hur gör man?


Jag vet bara att jag automatiskt håller på att få spunk och vill klättra på väggarna!


Solen skiner, ungarna springer ut och in, bort och fram så jag kan inte gå någonstans..

Längtar till dess att de börjar skolan, så jag blir lite friare. Känner mig låst nu... Usch!


Bara en och en halv vecka kvar..



Bokade mina biljetter igår!! Över julen alltså! Så om det är någon som har plats i någon bil eller så från Stockholm till Umeå den 16--17 december så vill jag åka!! Nä, blir nog tåg eller buss upp, ev flyg ner igen.. Men det är ju så ruskigt dyrt med flyg dagarna efter nyår. Huvva!


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards