Ida -

Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av Ida - 25 augusti 2009 20:02

Idag har vi shoppat, pysslat, ätit lunch, pysslat. Jag har även skurit frukt, bakat, kört bil, ätit middag, sett film, varit och handlat, sett på den vackra utsikten, insett att "Coco avant chanel" går på bio här, stått och njutit av en av de många fontäners lugnande vattenporl, upptäckt några pittoreska resaturanger, hittat vandrarhem, upptäckt några helmysiga gränder och gator, hittat biblioteket, gått förbi kyrkan vid ringmuren och mött en hel drös med ungdomar, hittat ännu fler vackra och mysiga bakgårdar, sett på sjöutsikten, hämtat tidtabeller, gått hem, sagt "bonjour" till en äldre dam och klockan är bara 8!! antingen är jag superkvinnan eller så är det här bara en dag som jag inte kommer att komma ihåg om några veckor...

Funderat över varför Sverige inte har några pittoreska gator, gränder och torg, restauranger och caféer..

Trevlig dag har jag haft i alla fall:)

 Denna åskiga och regniga dag har verkligen gjort sitt bästa, och lyckats, med att fräscha upp luften! =)

Familjen är på kalaset och jag är ensam hemma, som jag varit mestadelen av denna dag.. Varför kunde jag inte ha haft lyckan att ha mina nära och kära här?!?

Jag vet svaret så ni behöver inte försöka.. Men tack ändå..


 Sitter ute på verandan och ska dra mig inåt, eventuellt uppåt på takterassen.. FÖr att undvika myggen, och så är det mycket vackrare utsikt där!

Kraam

Ovido - Quiz & Flashcards