Ida -

Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Ida - 20 augusti 2009 21:15

Jag är solbrun.. inte bränd, men sådär gyllenbrun.. Idag då jag drog på mig mina vackra (knallgula) bikinitrosor så såg jag sjuttielva gånger brunare ut också! ;P


Igår var det en helt vanlig dag i mitt nuvarande äventyrs-liv.. Städa, laga mat, packa och cykla till badet med tjejerna..

 Inget speciellt förutom att jag höll på att dö av att alla dagar är så sjukt långa utan er! Fick ett mys-sms av E1, vilket gjorde min dag lite bättre :)


Dagen före, i tisdags, så pratade jag för första gången med Sverige! Först med E2 :) och sedan med mamma :) (inte lika länge som med E2 men ändå..)


Konstigt att höra ens mammas röst via datorn.. För jag är nu en användare av Skype!  (mamma också bevisligen!)


Idag.. Då jag vaknade bestämde jag mig redan då för att ta en tur på "stan".. Grabbade tag i cykeln (efter ett antal förseningar, som att vattna blommorna, vädra och sånt..) Men sedan bar det av! Ändå längst bort i byn, till SPORTAFFÄREN! och den var helmysig! Occh jättefin med massor av trevliga och snygga kläder!

Men inget blev det där.. Cyklade tillbaka mot stan via en elektronikaffär, köpte ett USB, förbi en kläd/skoaffär där jag köpte ett par örhängen, sedan förbi COOP och köpa mjölk, laktosfri! Halleluja! Sedan bar det av hemåt igen.. Tjejerna var hungriga och gnälllde.. Men Ida med sitt positiva intryck fick i dem mat och fick de till och med att packa och klä om osv.. Sedan ska ju jag fixa allt annat.. Duka av lunchen, fixa matsäck, packa mina grejor och stänga huset (veva ner alla jalusier etc) Men tillslut efter onödigt stressande från min sida så var vi iväg..

Väl framme så är hettan påtaglig och det var skönt att dyka ner i det svalkande (men eg varma vattnet, men idag var det svalare än luften)

Sedan gick en del av dagen åt till att läsa ut min bok.. men sen hade jag ju inget att göra (LÅNG DAG IGEN) men skuggan var det inte lika påtaglgt och jag tror att jag slumrade till en gång..

Men inte så länge för jag var omgiven av massa spädbarn! Menmen, det är också mysigt.. Ett litet knytte som inte var så många veckor (dagar?) låg just framför mig, beundrade den ett tag.. då gick tiden lite smidigare förbi..

Simmade litegrann.. solade på en av de många bryggorna som står mitt ute i vattnet. Skönt då det fläktar lagomt där ute :) Men jag tror ändå att dagens värmerekord (36grader!! ) gjorde sitt lilla och jag är nu jättetrött!


Men jag har kommit på att schweizer-tyska låter lite som danska blandat med engelska och en gnutta franska.. Låter det vettigt? 


Nu ska jag chatta vidare, samt läsa ett grymt långt mejl som jag har fått :D


 Kramar

Ovido - Quiz & Flashcards