Ida -

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2009

Spindeln har gått och lagt sig..

Av Ida - 18 augusti 2009 22:26

Nu är jag inte lika mån om att klättra på väggarna..


Efter en helt magnifique kvällspromenad med sköna friska och varma vindar och tankar så är jag mer tillfreds än jag någonsin varit, sedan jag kom hit..


Jag bestämde mig under middagen att jag skulle gå en promenad, för trots "regnvarning på kvällen" så lyste solen med sin närvaro och molnen med sin frånvaro.. Så jag satte på mig mina sandaler, packade min väska med kamera och skönlitteratur (se bild1) och en kofta för säkerhets skull..


Traskade upp på cykevägen och följde den en bit.. tog av snett till höger (efter bondens enormt vackra, stora och pittoreska hus)

Följde ängsvägen (traktorväg) en bit.. det va höjdskillad kan jag lova! gick mot oändlgheten tills jag hittade den lilla stigen jag sökte! följde den en ganska lång bit tills jag kom in i skogen och sedan ut igen på toppen och där var den!! Solnedgången med sin ståtliga glans!


Med den vackra utsikten över M! Men den gamla ringmuren och huset där jag för tillfället bor..


Najs, men ni får avgöra.. Vilken utsikt var vackrast? dagens eller gårdagen?



Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 13 september 2013 09:36


Jag behöver luft. Natur. Träd. Fri himmel. Vindens sus. Känna marken. Hoppa. Skutta. Natur. Jag behöver luft.        ...

Av Ida - 2 september 2013 18:28


     

Av Ida - 2 september 2013 18:14


Grekiska macrones.         Vill ha. Vill tillbaka. ...

Av Ida - 23 augusti 2013 13:46

Det finns stunder av tvivel, av trygghet och också en vilja bort från det. Just nu vill jag bara kasta mig ut, igen. Bort från det trygga lilla livet. ...

Av Ida - 31 mars 2013 23:55


      Jag är glad. Och lycklig när jag får göra det jag vill.. ...

Ovido - Quiz & Flashcards