Ida -

Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Ida - 13 augusti 2009 22:30

"En dröm kan i natt bli din, drömmar kan slå in"


Jag drömmer vidare..



"Jag är inte den fula ankungen längre.." ni som sett mitt personliga meddelande på msn och förundrats över vad jag menar så ska ni snart få höra vad jag syftar på..


Två dagar i rad har vi nu legat "på stranden" fast egentligen är det som en stor badpark som även innefattar en del av sjön. Morat-sjön, väldigt vacker omgivning! I alla fall, jag har badat, simmat och legat och lapat i skuggan.. Eftersom solen är så varm så har jag undvikit den.. Men ändå har jag lämnat mitt svensson-vita hudfärg och dragit på mig en mer gyllene schweizisk-brun hy! Så jag är inte vitast "på stranden" nu!! Haha.. Men jag är långt ifrån de brunaste!


Var ute på en härlig kvällspromenad ikväll.. Solen hade gått ner och på himlen svepte slöjmoln förbi.. Värmen var påtaglig, 20 grader vid 21-tiden..  Gick ner mot bahnhof, kollade tidtabellerna litegrann och gick vidare in mot centrum.. Strosade runt alla kvällsöppna folktäta restauranger, vandrade förbi gamla rustningen där det var "Shakespears en midsommarnattsdröm" eller nåt.. (kan inte tyska men jag tolkade det som det^^) klassisk musik och Shakespear var det iaf! Gick mot hotellet (som ligger typ 20 meter därifrån) och gick på kullerstensgatan ner mot skolan.. Såg två tjejer, en hade en så sjukt snygg somring klänning.. Sedan märker jag till min förvåning att de.. att de.. att de.. PRATAR SVENSKA!! Asskoj tänkte jag, men märkte inte det förens vi gått m varandra, annars skulle jag kanske sagt något, hälsat? De gick mot hotellet så jag antog att de var turister..


Jag njuter av min nya upptäckt och tar tvärgatan som leder till shoppingstråket.. Går uppför och tillbaka till bahnhof och mot huset.. Möter en fransos som säger "salut" och jag blir så chockad att jag lite för sent hälsar tillbaka... Men roligt ändå!!


Väl tillbaka njuter jag av det kalla vattnet ur kranen (vattnet, som jag tidigare i veckan tyckte var jätteäckligt har jag redan nu börjat vänja mig vid..) Gott med vatten i vilket fall som helst!


Nu ska jag sussa!!

och drömma söta drömmar..


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards