Ida -

Alla inlägg den 23 augusti 2009

Av Ida - 23 augusti 2009 23:43

Mygg och vita väggar är inte någon bra kombination..

 Förlåt väggen! tror jag har utrotat nattens inkräktare..


Kom "hem" för ett tag sedan efter att ha träffat en trevlig svenska i Bern!

Först investerade jag i ett tågkort, som jag nu har sett att mitt namn är felstavat! men, kanske går och frågar om det gör "något"..


fick en trevlig rundvandring runt Bern. Fick se lite annat än shoppingstråken som jag redan utforskat.. Vi såg massor med trevliga och mysiga "film" uteseveringar och vackra innergårdar.. Såg utsikten från kyrkparken, såg vatten, rosengård och lite annat =)

Hittade Starbucks och kände att jag är lite avundsjuk på kaffedrickare!


två tågresor senare och några fler lästa sidor i boken så steg jag av på "endbahnhof" Drog koftan lite tajtare och huttrade av den friska luften. Det är alldeles stjärnklart!


Vill ha dig här! Vill strosa runt, mysa och bara vara med dig! se på stjärnrna och äta på en mysig restaurang med lummig och blommande uteservering.. Vill ha dig.. men jag kan bara drömma..


nu ska jag sussa.. drömma..


längtar


Kraam

Av Ida - 23 augusti 2009 17:25

Jag bad mormor ringa mig igår.. Kändes så skönt att prata med henne... Mådde lite bättre efter samtalet, men ändå vilken jäkla soppa!!

Min mormor är helst fantastisk!


Ibland kan jag dock få för mig att jag är i himmelriket! Idag vaknade jag av mig jsälv just för 10.. sen ringde klockan (mobilen) så då låg jag och myste med snoozen i en kvart.. Sedan drog jag på mig mysklänningen och grabbade tag i boken och gick upp och ut på altanen och satte mig för att läsa i solen... SKönt att ha liten egen-tid:) Läste ut boken på ett nafs.. nästan iaf och gick in för att göra frukost.. Frukosten intogs även den på altanen..


Sedan skulle familjen och bada, men jag sa att jag skulle gå och upptäcka lite själv idag.. Så jag gick ner till sjön, där borta där parken är.. Hade med mig en banan, macka och lite torkad mango! (ni som känner mig, vet kanske att jag älskar mango!!) Och den var god, inte söt, men god, syrlig, mumsig och torkad :) söndagslyx! 

 Hade smugglat med mig en ny bok dagen till ära, som jag hann läsa halva ungefär, jag tror nästan jag borde börja att definieras som bokmal.. Haha, än så länge tre böcker på 10dagar.. (det kanske inte är bokmal, men det är en gigantisk bokmal i jämförelse hur jag var förut!)

 Boken var bra, intressant! men lite ovanligt utformad.. jaja, varvade läsningen med lite korsord och sånt..

 Efter en eftermiddag på "beachen" med massor av andra människor.. Bland annat KUBB-spelare! trodde det var något "svenskt" menmen.. De hade då konstiga regler.. jag menar det är ju FÖRBJUDET med överhandskast, det vet ju ALLA!! Ajabaja!

 Efter en promenad runt området så tänkte jag gå tillbaka till huset.. en väldigt mysigt och trevligt promenadstråk =) Men pricken över i:et var att jag hittade bästa glassstället! Med inte mindre än typ TJUGO olika sorbet-smaker!! Päron, plommon, hallon, jordgubb, ananas, passionsfrukt, mango, äpple och måååånga fler :) jag tror jag blev kär på en gång! Men efter lite för mycket söndsgslyx så kom jag hem, levandes..


Nu väntar bara någon sorts middag.. Inte så sugen på mat faktiskt ;P

Sedan ska jag ner till bahnhofoch förstöra pengar... eller i alla fall investera i ett tågkort! Halva priset ändå fram till 19.00 Efter det är det gratis! =)

Så jag ska först ta foto i en fotoautomat.. får se hur det går..

 Sedan bär det av till Bern, igen. Ska faktiskt träffa en svensk au pair! Men det är au-pairen-som-jobbade-i-den-här-familjen-före-mig's "bästa kompis".. Och jag vet inte hur jag ska tolka det.. Men det är ju värt att träffa na och se hur det går :p förhoppningsvis går det bättre än jag tror. Är lite av en pessimist..


Men jag överlever!


tack E för kommentaren :)

Och nej Martin, jag tänker inte sluta skriva så mycket på veckodagarna, för jag tycker att du kan offra din permis på att läsa min blogg ;P


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards