Ida -

Alla inlägg den 31 augusti 2009

Av Ida - 31 augusti 2009 19:39

Ska berätta en hemlis... Som ingen vet om.. Eller jo, några men ingen här i Schweiz. (Men det är inte så många här i Schweiz som ens vet om att jag är här..)

På mornarna så går jag upp vid sju, men det vet ni redan. Sedan fixar jag fika till barnen och packar ner det i deras väskor.(det vet ni också) Men det ni inte vet är att efter de har gått till skolan så smyger jag ner till min säng igen och sover i en timme till ;) De ni!

 Men det är jobbigare att gå upp efteråt då, eftersom då väntar typ som idag, städning! av halva huset..


Men jag kom upp, städade de övre våningarna och dammsög hall/kök/ "social area"..  

 Sedan så kom tjejerna hem på lunch. Rester. Panik. Gråt och tandagnisslan. Jobbig lunch helt enkelt.


Sedan åkte de iväg i frid och fröjd.


Ensam var jag. Gjorde som E sa. Började skriva.


Sedan gick jag till COOP och handlade philadelphiaost till min stundande morotskaka! Gjorde kakan och den blev supersmaskig!! MUMMSELIMUMMA!

  Direkt därefter så skulle jag börja medmiddagen. En sån där middag som tar evigheter att göra!

Köttfärslimpa med potatis, morötter och lök. Första gången i mitt liv som jag gjorde det. Första gången jag åt det och tyckte att det smakade bra:) S vägrade då äta för "Då D gjorde den förut så var den alltid äcklig!" Jag orkar inte säga emot så jag överlät det åt fadern i huset. (som för övrigt sa att han tyckte att det var gott)

 Frågan är ju bara vad jag ska göra till lunch imorrn, för de vill antagligen inte äta köttfärslimpa imorgon heller.. Kanske blir fisk!! Det skulle vara gott för jag saknar verkligen fisk!! Min favvorätt är typ svindyr och obefintlig här i Schweiz.. :(  men jag ska nog göra fisk ändå..


Fadern är inte lika sängliggande längre, men nu tampas han med borelia. Mamman är på julbasar-träff i Bern ikväll.. Så jag "jobbade över" kan man nog säga.. Men på onsdag åker hon till Tyskland med jobbet så då antar jag att jag kommer att jobba mer de kommande dagarna. Fy. Men jag fick min lön idag :)

Dock vet jag inte hur jag ska få in de pengarna på mitt svenska konto men det får jag väl ordna på något sätt!


 ingen träning för mig idag! Barnen är lite halvförkylda de också så jag vill inte dra på mig något! Men då får jag friskna till lite med morotskaka! Sen om sisådär en dag så är jag ute i löparrundan igen! Men jag ska nog övergå till kvällsjoggning igen.. Det är lite varmare i luften då.. I morse var det bara NIO grader!! och nu är det typ 25.. Så kvällarna är bättre för hälsan tror jag :)



Trevligt trevligt Maja! Början är nästa år låter bra;) Du är välkommen hit!


Kraaam

Ovido - Quiz & Flashcards