Ida -

Direktlänk till inlägg 28 september 2009

Lita på någon

Av Ida - 28 september 2009 23:14

Tåg är pålitliga, det går som på räls!!

 De går alltid i rätt tid, om inte så får vi höra självaste konduktören ursäkta sig. Oftast på tyska, franska men även på engelska! I detta land där ingenting annars finns att skåda/höra på engelska! trevligt värre!


Kom just hem från franskakursen, ännu en lektion av pinsamhet. Jag är verkligen inte bra på att prata.

 Mannen i den stora tre-manna-klassen sa i slutet att han tycker att det är jättesvårt att skriva, han fattar inte alls grammatik och sånt på papper, men prata kan han. Då hade jag lust att tillägga "Je suis terrible en parle et ecouter, mais je suis trés bon en grammaire!" Men det gjorde jag tyvärr inte.. Vet ju inte ens om den meningen är rätt ju!


Köpte kurslitteraturen idag, trevliga och pedagogiska böcker! Dock märkte jag att vi har börjat på kapitel 9! Alltså har vi hoppat över de första 8 kapitlen, är det pedagogiskt? Ska allvarligt ta en slappardag till att gå igenom och se om det finns någon ny kunskap jag missat där.. Tror inte att det är någon grammatik där som jag inte redan kan..

Men kanske någon konversationsövning?


Har känt mig som en djungeltelegraf ikväll.. Hade mina älskade beiga chinos på mig, jättesöt skjorta och kofta. Då jag skulle åka, sista minuten såklart så tar jag på mig min relativt nya älskade beiga jacka.. Vilken miss! Beigt och beigt, kan det bli mer beigt? Piffade upp det lite med min älskade blommiga sjal.. och svarta skor.. men ändå, fy bubblarns! Tur att ingen känner mig här ;P Måste tänka på det nästa gång jag väljer mina chinos, att INTE ta jackan då.. får väl slita på den gamla blåa, då jag har dessa byxor!


Nej, tji på mig! Nu måste jag verkligen lägga mig och sooova!

Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 13 september 2013 09:36


Jag behöver luft. Natur. Träd. Fri himmel. Vindens sus. Känna marken. Hoppa. Skutta. Natur. Jag behöver luft.        ...

Av Ida - 2 september 2013 18:28


     

Av Ida - 2 september 2013 18:14


Grekiska macrones.         Vill ha. Vill tillbaka. ...

Av Ida - 23 augusti 2013 13:46

Det finns stunder av tvivel, av trygghet och också en vilja bort från det. Just nu vill jag bara kasta mig ut, igen. Bort från det trygga lilla livet. ...

Av Ida - 31 mars 2013 23:55


      Jag är glad. Och lycklig när jag får göra det jag vill.. ...

Ovido - Quiz & Flashcards