Ida -

Direktlänk till inlägg 24 september 2009

En gåva till världen!

Av Ida - 24 september 2009 17:39

Detta recept är en gåva till världen! Och mig!!


Ida tipsar!
Jag brukar blanda i lite olika gryn och mjölsorter! Tar oftast ett litersmått ochblandar lite hur som helst tills det blir 6 och 1/3 dl totalt.. Men ta mest av vetemjölet! Jag gillar att blanda i havregryn :)

Eftersom jag nu lever i ett land som inte utforskat den ljuva filmjölken så byter jag helt enkelt ut filmjölken mot vanlig mjölk! Blir inte riktigt samma smak, men fungerar utmärkt ändå! Brödet blir lite mer kompakt..

Russinälskare som jag är såbrukar jag ha mer russin än vad receptet säger..


Fillimpa:

3 1/3 dl vetemjöl
3 dl grahamsmjöl
1 tsk salt
1 tsk bikarbonat
1/2 dl russin
3 dl filmjölk
3/4 dl sirap
smör eller margarin till formen

Blanda samman alla torra ingredienser i en bunke. Tillsätt russin, filmjölk, sirap. arbeta degen (snarare kletet ) jämn och smidig. Lägg degen i en smord form. Grädda i 200 grader i ca 45 min.
Låt svalna i bakduk!


  


Lycka till!!


Kram

 
 
ida

ida

24 september 2009 17:47

åhh ja har oxå ett favoritbröd med bikarbonat och filmjölk. De är så himla lätt att baka. bara blanda å grädda. underbart :)

http://www.idapersson.se

 
linda

linda

24 september 2009 19:22

Hej! vad roligt att höra från dig, hoppas du kryar på dig! vad roligt att du har en blogg - då kan jag följa din resa ! visst är det till jul man får se dig igen?
haha, du - vilka minnen har du från denna låt? inte kan det väl vara en mr robin som visat dig den? isånnafall dör jag (och emma troligtvis) haha. KRAM på dig!!

http://enlindatouch.blogg.se

 
Donald F

Donald F

24 september 2009 20:01

Finns inte multinationella Danone överallt i Schweiz också med sin fantastiska yoghurt? Borde finka som fil i ett bak.

http://www.dokumentexperten.info

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 13 september 2013 09:36


Jag behöver luft. Natur. Träd. Fri himmel. Vindens sus. Känna marken. Hoppa. Skutta. Natur. Jag behöver luft.        ...

Av Ida - 2 september 2013 18:28


     

Av Ida - 2 september 2013 18:14


Grekiska macrones.         Vill ha. Vill tillbaka. ...

Av Ida - 23 augusti 2013 13:46

Det finns stunder av tvivel, av trygghet och också en vilja bort från det. Just nu vill jag bara kasta mig ut, igen. Bort från det trygga lilla livet. ...

Av Ida - 31 mars 2013 23:55


      Jag är glad. Och lycklig när jag får göra det jag vill.. ...

Ovido - Quiz & Flashcards