Ida -

Direktlänk till inlägg 24 september 2009

En sjuklings torsdag

Av Ida - 24 september 2009 17:24

Idag fick jag dispens/dispans (hur stavas det??)..

 Hur som helst, jag fick slippa undan morgonsysslorna..

Så jag sov till 10! OTROLIGT skönt :)


Tog genast fram skeden och flaskan och tryckte i mig den äckliga, men ack så nyttiga medicinen!

Åt sedan frukost vid 11, vanligast är klockan halv 8! Ack vad konstigt det känns! De tre senaste åren har frukosten varit en stressad situation.. Förutom i våras då jag allt som oftast struntade i den..


Sedan slog jag på stort och stekte korv till tjejerna, de fick äta lunch själv.. J började sticka igår.. Så jag har varit sticktant hela lunchen/eftermiddagen..


Städade köksvåningen idag, tog sjukt lång tid.. Jag är typ snurrig! Har dock klarat mig utan "paracetamol" sedan i morse, så nu ska bacillerna dö!


Sen fick jag för mig att baka bröd, vilket jag gjorde! Världens godast bröd som jag fått av L!! Hon skämde bort mig på varje dansresa kan man säga.. men nu måste jag ju som baka det själv..


Sedan har jag lyssnat på musik.. Lagat middag samtidigt.. Hackade lök och lyssnade på "I'll be there" av Jackson 5.. Bra gråtkombination!


Köttfärssåsen är snart färdig och då ska jag bara duka och kasta i spagetti! Funderar skarpt på att koka grön spagetti.. Undra om tjejerna gillare?

Nä, kör på säkra kort och vanlig hederlig spagettti.. Säkrast så en dag som denna då jag är sjuk och INTE orkar ta kritik, varken från barn eller nåt annat..


BLir ingen au pairträff ikväll.. Bättre att satsa på att krya på mig :)


Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 13 september 2013 09:36


Jag behöver luft. Natur. Träd. Fri himmel. Vindens sus. Känna marken. Hoppa. Skutta. Natur. Jag behöver luft.        ...

Av Ida - 2 september 2013 18:28


     

Av Ida - 2 september 2013 18:14


Grekiska macrones.         Vill ha. Vill tillbaka. ...

Av Ida - 23 augusti 2013 13:46

Det finns stunder av tvivel, av trygghet och också en vilja bort från det. Just nu vill jag bara kasta mig ut, igen. Bort från det trygga lilla livet. ...

Av Ida - 31 mars 2013 23:55


      Jag är glad. Och lycklig när jag får göra det jag vill.. ...

Ovido - Quiz & Flashcards