Ida -

Direktlänk till inlägg 8 september 2009

Eftermiddag á la Ida

Av Ida - 8 september 2009 12:44

Coola Krogen av Lena Kallenberg- LÄS DEN!


den är den bok som jag nyligast läst ut.. RIktig igel-bok, har man väl riskerat att öppna den så vill man inte stänga! En bra "åka-tåg-bok" har jag kommit fram till :)

 Men nu får jag hitta en annan bra-att-åka-tåg-bok.. Har inte tagit mig till biblioteket än, men just nu lider jag inte av det.. Har några böcker kvar i min gömma.. Just nu "Vinter i Stockholm" tror jag att den heter..


Mixmegapol diggar jag idag också, "gillar-web-radio!!!"


Blev firrepinnar med potatismos till lunch, går alltid hem :P moset blev gott, har aldrig gjort så gott mos förut.. Iofs brukar jag inte göra mos. Jag gillar hel potatis mer! Men det blev över, och kanske man skulle göra potatisburgare/bullar någon dag :)

Till middag vankas det Idas favoritkyckling! Currykyckling med mango :) Mumma! måste dock och handla först.. Och så ska S på ännu ett kalas så vi ska köpa present efter skolan.. Hon har varit på TRE kalas (om man räknar med detta) medan jag har varit här! och hur länge är de? EN MÅNAD! Fattar inte, var har tiden flugit iväg!! Nu är det som "bara" 10 månader kvar!! Vad tiden går fort!


Ikväll ska jag nog "pina" mig igenom en till långresa till Lausanne. Vi ska ut "och ta en öl", jag kommer inte "ta en öl"! Men sällskapet är ju viktigast :) Tjejen som drog ihop detta har inte fått ihop alla.. De jag pratat mest med ska förmoligen inte komma.. men man måste ju vara öppen :)


Nu då tjejerna går tillbaka till skolan ska jag ta mitt pick och pack och dra mig ner mot stranden:) Eller parken iaf.. Bok, filt och kamera:) Sedan så hittade jag en smal trappa som var inklämd bakom två hus då jag var och cyklade i söndags.. Den trappan leder tydligen upp till en utsiktsplats så jag tänkte hinna med att gå upp för den trappan också :) Och så handla och sedan möta S utanför Manor vid halv 4, tror ni jag hinner?


JA :D vet inte om jag ska ta cykeln?


var ute och sprang i morse, i kortärmat i 12gradig skugga.. Men i solen var det typ 22 så det var alldeles bra :) Sprang lite mer än vanligt.. Men DUM-IDA glömde ta sin medecin innan igen.. FY! MÅste skärpa mig!


Nu ska jag diska undan och starta en tvättmaskin, sedan drar jag mig ut i solen!!


Kram 

 
 
Ingen bild

Emma.

8 september 2009 19:20

Du verkar ha det hur bra som helst:D
Kan du lägga in nå bilder tro?=D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 13 september 2013 09:36


Jag behöver luft. Natur. Träd. Fri himmel. Vindens sus. Känna marken. Hoppa. Skutta. Natur. Jag behöver luft.        ...

Av Ida - 2 september 2013 18:28


     

Av Ida - 2 september 2013 18:14


Grekiska macrones.         Vill ha. Vill tillbaka. ...

Av Ida - 23 augusti 2013 13:46

Det finns stunder av tvivel, av trygghet och också en vilja bort från det. Just nu vill jag bara kasta mig ut, igen. Bort från det trygga lilla livet. ...

Av Ida - 31 mars 2013 23:55


      Jag är glad. Och lycklig när jag får göra det jag vill.. ...

Ovido - Quiz & Flashcards